سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 340476
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
حوزه خواهران

حوزه/ مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کتاب ره‌توشه تبلیغ را ویژه خواهران مبلغ منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» احمد شایانفر مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: این کتاب با عنوان سریر سخن (اخلاق برای همه) به قلم علی باقرشیخانی و سیدحسین اسحاقی منتشر شده است.

وی اضافه کرد: جلد اول این کتاب در پنج بخش با عنوان‌های خداشناسی، عدل‌شناسی، نبوت و پیامبرشناسی، امامت و امام‌شناسی و معادشناسی و جلد دوم آن در شش بخش با عنوان‌های کلیات، اخلاق فردی، اخلاق خانوادگی، اخلاق عمومی، اخلاق اقتصادی و آداب و اخلاق علمی به همراه منابع و مآخذ منتشر شده است.

شایانفر با اشاره به این که این کتاب به منظور استفاده طلاب خواهر در جلسات تبلیغی منتشر شده است، ادامه داد: جلد نخست این کتاب به منظور تقویت اصول اعتقادی و جلد دوم آن با توجه به زواياي مختلف مباحث اخلاقي نگاشته شده است.

وی افزود: در پیشگفتار این کتاب آمده است: رساندن پیام اعتقادی (توحید، نبوت، معادف عدل و امامت)، اخلاق نظری و عملی پیامبران و اولیای الهی به مردم و گرایش دادن آنان به این اصول و مبانی از وظایف مبلغان است و مبلغ باید با زمان‌شناسی و مکان‌شناسی آموزه‌های دینی را در قالبی قابل فهم ارائه دهد تا امید به تأثیرگذاری آن افزایش یابد.

مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر یادآور شد: حوزۀ تبلیغ تنها در حیطۀ مردان خلاصه نمی‌شود، بلکه تاریخ حوزه‌ها از وجود هزاران مبلغ زن نیز خبر می‌دهد. آنان توانسته‌اند با فراگیری علوم و معارف اسلامی و ترویج مکتب ناب محمدی سهمی غیر قابل انکار داشته باشند و هزاران بار شکرگزار این نعمتیم که در روزگار ما میدان علم و عمل برای بانوان نيز فراگیر شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه خواهران، وی خاطرنشان کرد: جلد اول کتاب سریرسخن در 483 صفحه و جلد دوم آن در 330 صفحه وزیری عرضه شده است.

شایانفر گفت: جلد سوم این مجموعه با محوریت مشارکت همگانی بانوان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha