چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
عبدالمهدی موسوی فارس

رییس شورای حل اختلاف استان فارس گفت: مطابق آموزه های الهی اختلافات مسلمانان باید تنها از راه صلح و سازش حل شود.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، معاون دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه در شیراز اظهار داشت: شورای حل اختلاف بر اساس ابتکار آیت الله هاشمی شاهرودی، رییس وقت قوه قضاییه در سال 83 شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: این الگو برگرفته از آیات و روایات معصومین(ع) و ناشی از فرهنگ اسلامی است چرا که اختلافات و مسائل مسلمانان از راه اخوت و صلح و سازش حل می شود.

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: این شورا جهت جلوگیری از تراکم کار دادگستری ها و ایجاد صلح و سازش بین ارباب رجوع و واگذاری و حل و فصل مشکلاتی که پیچیدگی قضایی خاصی ندارد شروع به کار کرده است.

رییس شورای حل اختلاف استان فارس بیان داشت: در حال حاضر 32 نفر از روحانیون  استان در این شورا بر اساس رسالت الهی و ایجاد فرهنگ صلح و سازش فعالیت می کنند و منشا خیر و برکت در شوراها بوده اند.

وی تصریح کرد: صلح و سازش یک فرهنگ است و لازمه آن استقرار صبر و استقامت در نهاد مردم بوده و بالابردن آستانه بردباری از ضروریات صلح و سازش است؛ یکی از مسئولیت های روحانیون توسعه این فرهنگ در جامعه است.

حجت الاسلام موسوی، خاطرنشان ساخت: در سال 92 ، استان فارس با عنایت و همکاری خوب روحانیت و حوزه های علمیه استان در صدر جدول صلح و سازش در سطح کشور قرار گرفت و 32 نفر از دار مجازات اعدام نجات پیدا کردند که در تاریخ دادگستری بی سابقه بوده است؛ این امر را مرهون حوزه های علمیه، روحانیون ، ائمه جمعه و مبلغین استان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha