پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام باطنی

حوزه/ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور حضرت آیت الله مظاهری، حوزه علمیه اصفهان رونقی دوباره گرفت، به نحوی که تعداد انگشت شمار مدارس آن در سال 75، امروز به بیش از 50 مدرسه رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، امروز در مجمع عمومی شورای طلاب و انتخابات هیئت رئیسه این شورا، در خانه بیداری اسلامی اظهار کرد: مطالعه و بررسی ادوار مختلف تاریخی علی الخصوص دوره مشروطه برای طلاب و روحانیت یک ضرورت است، چرا که در این دوره نقش روحانیت و علمای شیعه پررنگ و قابل توجه ای بوده است.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه اصفهان یکی از باسابقه ترین حوزه های علمیه است که با تاریخی کهن توانسته میزبان علما برجسته بسیاری چون شیخ بهایی، ابن سینا، ابوالحسن اصفهانی و ... باشد و در سایه این امر موجبات تربیت طلاب و فضلای زیادی را فراهم سازد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اوج شکوفایی در دوران صفویه و با حضور بزرگان و برجستگان جهان تشیع بوده است و دوران افول آن در دوران پهلوی است که شاهان مستبد علنی به مقابله با این حوزه پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور مرجع عالی قدر حضرت آیت الله مظاهری، حوزه علمیه اصفهان رونقی دوباره گرفت، به نحوی که تعداد انگشت شمار مدارس آن در سال 75، امروز به بیش از 50 مدرسه رسیده است.

وی اذعان کرد: طبق گزارش و آمار اعلام شده از سوی  مرکز آمار حوزه علمیه کشور، استان اصفهان به عنوان طلبه خیز ترین استان کشور محسوب می شود، حتی  استان خراسان رضوی در رتبه های بعد از اصفهان قرار دارد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: چشم انداز و توقع و انتظار ما این است که در برنامه ای میان مدت، سالانه حدود2هزار طلبه وارد حوزه علمیه استان اصفهان شوند، این رقم در حال حاضر حدود 1200 نفر است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه با اشاره به اهمیت تشکیل شورای طلاب به عنوان حلقه واسط بین مدیریت و طلاب مدارس علمیه، گفت: تشکیل و راه اندازی چنین شورایی، ابتکار حوزه علمیه اصفهان در چهار سال پیش بود.

وی درپایان اظهار کرد: شورای طلاب در حقیقت زبان گویای طلاب مدارس در راستای ار تقای سطح کمی و کیفی عملکرد حوزه است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: امروز به همت معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه، شاهد مشارکت  بیش از 95 درصدی طلاب مدارس در این انتخابات بودیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha