پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ملکی گلستان

حوزه / دومین جلسه مدیران مدارس علمیه استان گلستان در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) خان ببین گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، در این نشست، مدیر حوزه علمیه استان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و اربعین حسینی گفت: زیارت امام حسین (ع) در اربعین آنقدر اهمیت دارد که بنا بر روایت امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه های مومن زیارت اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی در ادامه با اشاره به همایش بزرگ اربعین در کشور عراق افزود: پیاده روی در این ایام و شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی شکوه و عظمت جهان تشیع را نشان می دهد مخصوصا در قبال حرکت داعشی ها و تکفیری ها که می کوشند نور عشق اهل بیت(ع) را خاموش کنند

وی با تاکید بر رسالت و هدف حوزه‌های علمیه در پیمودن راه اهل بیت (ع) تصریح کرد: امام حسین (ع) خون خود را در راه نجات بشریت از جهالت نثار کرد و کوشید تا جهان را بیدار کند. حوزویان نیز باید مسیر امام حسین (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند و بکوشند تا جامعه اسلام هرچه بیشتر در مسیر علم و دانش اسلامی پیش برود.

حجت الاسلام ملکی در ادامه سه اصل مهم در پژوهش را متذکر شد و گفت: پژوهش باید بنیادی، گروهی و ناظر به نیازها و مطالبات جامعه باشد. حوزه های علمیه باید از مطالبات جامعه نیازسنجی کنند و بر اساس آنها گروه های پژوهشی را تشکیل دهند این نوع پژوهش ها قطعا می تواند موثر تر واقع شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha