پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هاشمی وزیر بهداشت

حوزه / وزیر بهداشت گفت: با دستورالعمل ها صرفا رفع تکلیف صورت می گیرد و باید با فرهنگ سازی، رفتارها را تغییر داد.

دکتر سید حسن هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف از سفر به قم، اظهار داشت: امروز فرصت مغتنمی بود که در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه خدمت مراجع عظام تقلید برسیم و ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور از فرمایشات و نگاه بزرگان دین نسبت به خدمات دولت در عرصه بهداشت و درمان اطلاع یابیم.

وی تصریح کرد: همچنین امروز فرصت مناسبی بود تا از خدمات بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بازدید کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح همکاری حوزه و دانشگاه ابراز داشت: حوزه و روحانیت معظم، زمینه ساز تحکیم انسجام بین این دو قشر باشند و از ابتدا نیز روحانیت زمینه ساز اصلی وحدت حوزه و دانشگاه بود.  

دکتر هاشمی با بیان اینکه باید در مسیری حرکت کنیم که تخلفات به ویژه مسئله زیرمیزی از بهداشت و درمان حذف شود، اظهار داشت: جامعه پزشکی، شریف است و همه بزرگان دین نیز تاکید داشتند که طبابت علم الابدان است و سلامت مردم در اختیار تیم پزشکی است به همین دلیل از رسانه ها خواهش می کنم که به گونه ای اطلاع رسانی نکنند که اعتماد و باور بیمار نسبت به پزشکان خدشه دار شود.

وی تصریح کرد: تغییر رفتارهایی که از گذشته با تصمیمات ناصحیح ایجاد شده است نیاز به فرهنگ سازی دارد و با گذشت زمان این مسائل اصلاح خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: تغییر رفتار نیاز به زمان دارد و ضمن واقع بینی در مورد تعرفه ها و دریافت خدماتی که هرکدام از گروه های اجتماعی برای مردم انجام می دهند، باید به اصل طبیب بودن و اخلاق پزشکی توجه داشته باشیم.

دکتر هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: با دستورالعمل ها صرفا رفع تکلیف صورت می گیرد و باید با فرهنگ سازی، رفتارها را تغییر داد.

انتهای پیام/313 /33     

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha