شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
غیوری

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت الله غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امشب با حضور آیات عظام مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیات مومن، گرامی، ممدوحی، خرازی، مسعودی خمینی، نمایندگان بیوت مراجع و زائرین و مجاورین حضرت معصومه(س) در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در این مراسم گفت: شب جمعه شب رحمت و مغفرت است و صلوات فرستان نفیس ترین و بهترین هدیه برای ارواح طیبه اولیای الهی حضرات معصومین برزگان دین، شهدا والدین و درگذشتگان می باشد.

وی افزود: عالم حیوانات و فرشتگان یک بعدی آفریده شده است، ولی عالم انسان ها که اعجوبه خلقت می باشند دو بُعدی است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که انسان دارای دو بعد متضاد حیوانی  و فرشتگانی است اظهار داشت: به روایت حضرت علی(ع) که فرمودند، اگر عقل بر شهوت انسان غلبه پیدا کند از فرشتگان بالاتر می شود و اگر شهوت بر عقل انسان پیروز شود از حیوان پست تر خواهدبود.

واعظ حوزه علمیه قم  خاطرنشان کرد: قرآن جایگاه انسان را علاوه بر این که در ردیف فرشتگان قرا داده در ردیف حیوانات نیز قرار داده است و این بیانگر این است که انسان با انجام دستورات الهی می تواند به کمال برسد و با دور بودن از این دستورات در ردیف حیوانات قرار بگیرد.

وی افزود: عالمان دین کسانی هستند که خدا به آنها شخصیت و علم داده و این علم را برای خداوند متعال، عالم قبر و آخرت و نیز مردم هزینه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار داشت: عالمان دین کسانی هستند که بر مسند و جایگاه خود طمعی ودلبستگی به دنیا ندارند و رضایت خدا را با ثمن قلیل معاوضه نمی کنند.

وی ضمن تاکید بر این که در قیامت عالمان دین از آقایی بزرگواری و شرافت خاصی در محضر خدا برخوردار می باشند در ادامه با شخصیت مرحوم آیت الله سید علی غیوری اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله غیوری غمخوار و خدمتگذار جامعه بوده دلبستگی به دنیا نداشت، اهل طمع به مادیات و دنیا طلب نبود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار داشت: آیت الله غیوری پیرو ولایت فقیه و مکتب امام خمینی(ره) بود و برای پیروزی انقلاب خطرات زیادی را به جان می پذیرفت.

این خطیب حوزوی  با بیان این که سه عنصر رضایت خدا، مردمداری و آخرت و نیز بیانات مقام معظم رهبری در حق ایشان جاری است در پایان خاطرنشان ساختند: حوزه علمیه تنها محصول تعلیم و تعلم نیست، بلکه وظیفه ای مهمتر به نام خدمت گذاری به جامعه اسلامی و تبلیغ دین را بر عهده دارد.

خاطرنشان می شود؛ این مراسم از سوی  دفتر مقام معظم رهبری درقم،جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارگردید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha