پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الحوثی

پیام ما به جهان و کشورهای منطقه صلح، ثبات و آرامش برای منطقه است و خواهان این هستیم که با یمن بر اساس اصل احترام متقابل برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از رسانه ها، در آیین میلاد پیامبراسلام (ص) در صنعا که با حضور دیپلمات‌های خارجی و وزرای دولت و نمایندگان پارلمان برگزار شد، عبدالملک الحوثی، رهبر گروه "انصار الله" یمن به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد که پیام حوثی‌ها به جهان صلح و ثبات برای منطقه است.

وی با تاکید بر ادامه مبارزات تا به سرانجام رساندن انقلاب یمن گفت: خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا در یمن دخالت کنند اما مردم یمن مسلمان هستند و با رجوع به اصول و آرمان‌های اسلامی خود به مبارزاتشان ادامه می‌دهند. میلاد پیامبر می‌تواند بهترین فرصت برای وحدت اسلامی باشد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد در کشورش گفت: ما خواستار ادامه تلاش‌ها برای حفظ ثبات و استقرار در یمن هستیم اما بیگانگان با دخالت‌های خود سعی دارند کشور را در باتلاق مشکلات و بحران‌ها غرق کنند و ما نسبت به پیروی از اقدامات دشمنان هشدار می‌دهیم.

رهبرانصارالله با اشاره به تلاش برخی برای پایمال کردن دستاوردهای اخیر انقلاب مردمی یمن و توافق آشتی و مشارکت ملی که همه گروه های سیاسی آن را امضا کرده اند، گنجاندن طرح تقسیم یمن به 6 ایالت درقانون اساسی جدید این کشور را تلاشی درجهت ویران کردن کشور دانست.

الحوثی گفت: برای حل و فصل مشکل جنوب باید راهکارعادلانه ای اندیشیده شود و مطالبات گروه های جنوبی نباید به دلیلی برای سوء استفاده و ابزاری برای بازی های سیاسی تبدیل شود.

رهبر حوثی‌های یمن ادامه داد: برخی‌ها می‌خواهند استان مارب به دست القاعده بیفتد، همین جا اعلام می‌کنم که اگر دولت به وظایف خود عمل نکند ما دست به دست فرزندان این شهر می‌دهیم و به پاکسازی آن خواهیم پرداخت.

وی گفت: پیام ما به جهان و کشورهای منطقه صلح، ثبات و آرامش برای منطقه است و خواهان این هستیم که با یمن بر اساس اصل احترام متقابل برخورد شود.

الحوثی مسوولان رسمی و گروه های سیاسی را مسوول اتفاقات این استان دانست و افزود: ملت برای همیشه دست بسته باقی نمی ماند و اگر نهادهای رسمی به وظیفه خود عمل نکنند، ملت درکنارمردم شریف 'مارب' خواهند ایستاد.

وی با اشاره به رشد گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان گفت: دشمن این گروه‌ها را به وجود آورده تا نام اسلام رتا لکه دار کند و امت اسلامی را به مسائل انحرافی متوجه سازد.

رهبر انصارالله خواستار احداث و تجهیز بوستان '21 سبتامبر' صنعا (مقرلشکریکم زرهی سابق) به منظورایجاد محیطی مناسب برای تفریح شهروندان پایتخت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha