جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بوشهری ایوبی

مدیر حوزه های علمیه گفت: نباید اجازه داد هر کس به خود جرات دهد تحت عناوینی مانند عرفان های کاذب، فیلم و چاپ کتاب جامعه را با ناهنجاری فرهنگی مواجه کند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»  آیت الله حسینی بوشهری  امروز در دیدار  حجت الله ایوبی، رئیس  سازمان سینمای ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزارشد اظهارداشت: فضای امروز حوزه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و نگاه عمیق حوزویان به مسائل و نیازمندی های نظام و انقلاب بسیار زیاد است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که حوزه از نظام جدا نیست، افزود: حوزه، خاستگاه نظام و همه مسئولین، می باشد و امروز باید با همکاری همه نهادها و به خصوص حوزه، و الگوی حکومتی به دنیا ارائه شود که از همه لحاظ متعالی، زیبنده  و معرف اسلام و اهل بیت(ع) باشد.

فرهنگ اهل بیت(ع) بهترن فرهنگ است

وی  با بیان اینکه پیشینه اصلی نظام  و انقلاب  براساس فرهنگ اسلامی شکل گرفته است ادامه داد:  امروز یکی از راه های ایجاد ارتباط،  فرهنگ است و بهترین فرهنگ، فرهنگ اهل بیت(ع)می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: کلام وسیره معصومین، بهترین منشور اخلاقی برای آحاد جامعه است. باید از کلام نورانی امامان(ع) پیام گرفت و به همه دنیا انتقال داد.

سینما از مهمترین و مؤثرترین ابزار انتقال فرهنگ

مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: سینما می تواند یکی از مهمترین و مؤثرترین عناصر انتقال فرهنگ باشد، باید مسؤلین فرهنگی نسبت به نشر و چاپ هر نوع کتاب و اکران فیلم در سینما حساسیت نشان بدهند و قبل از اکران فیلم و چاپ کتاب، دقیقا مورد بررسی قرار بگیرد تا خدای نکرده موجب گمراهی مردم نشود.

 عضو خبرگان رهبری گفت: نباید اجازه داد  هر کس به خود جرات دهد تحت عناوینی مانند عرفان های کاذب، فیلم و چاپ کتاب، جامعه را با چالش فرهنگی  مواجه کند ، باید نقادان تخصصی در این دو نهاد کارها را بدست بگیرند و اجازه ندهند افراد غیر متخصص در این عرصه وارد شوند.    

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که باید از ظرفیت های موجود در حوزه به نحو درست بهره گرفت، اظهار داشت:. مسؤلین، باید با مشارکت حوزویان کارهای فرهنگی را  پیش ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha