شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسئولان آموزش و پرورش سرفصل‌های تربیتی در ارتباط با علوم مختلف را سازماندهی کنند تا با استفاده از کارگروهی حوزوی مشکل اسلامی‌سازی محتویات درسی برطرف شود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزیر آموزش و پرورش که در دفتر معظم له برگزارشد،با بیان این که تعلیم و تربیت افراد اقدام شایسته و حائز اهمیتی است، اظهارداشتند:‌ این حرکت فرهنگی همانند جهاد در راه خدا است و هر فردی در این راه قدم بردارد مجاهدت در راه خدا و ذخیره‌ای برای آخرتش خواهد بود.

ایشان تصریح کردند: تعیین کارگروه حوزوی برای پاسخ گویی به سئوالات در زمینه تدوین کتابهای درسی امری شایسته است و باید سرفصل های نوشته شده و منابع معرفی شده در پاسخ به سئوالات در نظر گرفته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: مسئولان آموزش و پرورش سئوالات تربیتی و سرفصل‌های تربیتی که در ارتباط با علوم مختلف نیاز است را سازماندهی کنند تا با استفاده از کارگروهی حوزوی مشکل اسلامی‌سازی محتویات درسی برطرف شود.

ایشان با بیان این که  معمولا جوانان از ما سئوال می کنند که به حوزه علمیه یا دانشگاه برویم  ما می گوییم راه هر دو باز است و فرد باید ببیند که علاقه به کدام مورد بیشتر است گفتند: انتخاب رشته باید با توجه به نیازهای کشور، علاقه جوانان و استعداد آن‌ها بر‌اساس نظر کارشناسان انجام شود و در این موضوع باید بر اساس اهم و مهم اولویت‌ها را در نظر بگیریم

معظم له بیان داشتند: در تدریس آموزه‌های دینی باید اساس را با توجه به آنچه دانش‌آموزان از نظر شرعی نیاز دارند برنامه‌ریزی کنیم؛ اما این آموزه‌ها باید به شیوه‌ای تزریق شود که دانش‌آموزان آن‌ها را پس نزنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  اظهار داشتند: مطالب آموزشی در مدارس باید با ادبیاتی آمیخته شود که مناسب باشد و نحوه ارائه مطالب نیز باید شیرین و از سوی دانش آموزان مورد استقبال قرار گیرد.

ایشان گفتند: امروز  شاهد هجمه‌های سنگین دشمن به ایران اسلامی و بر قشر جوان کشور هستیم؛ اما در مقابل، قدرت خدا مافوق همه هجمه ها است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha