پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تراشیون

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه گفت: متاسفانه آمارهای رسمی در کشور نشان می دهد سطح خانواده های ایرانی به طوریکه امروز از هر 5 ازدواج یک مورد منجر به طلاق و از هر دو ازدواج یکی منجر به طلاق عاطفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون سه شنبه شب در برنامه سلام زائر در جمع نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس اظهارداشت: این روند در همه شهرها و حتی  روستا ها  ایران وجود دارد، بطوریکه در شهرهای بزرگ 40 درصد یعنی هر 2و نیم ازدواج یک طلاق و در شهری مثل تهران از هر سه ازدواج یک طلاق یا در آستانه طلاق ثبت شده است.

این کارشناس مسائل تربیتی خانواده  افزود: این آمارها نشان می دهد که خانواده های ما در سطح یک خانواده مهدوی ایده‌آل نیستند، آمار طلاق، قهر زیاد، کم محلی زوجین، دعواهای زناشویی که حتی در روزهای تعطیل تشدید می شوند، نمونه های متعدد زندگی های مشترک امروز جامعه ما است.

حجت الاسلام تراشیون بیان داشت: متاسفانه رشد و ترویج  طلاق های  عاطفی برای جامعه ما بسیار مضر و دردسرساز می باشد.

واعظ حوزه علمیه قم ادامه داد: متاسفانه زندگی های مشترک امروزی کمتر برگرفته از آموزه های اسلامی  و دینی می باشد و همین امر موجب گردیده، مدل و سبک زندگی ها دست خوش تغییرات نامبارکی گردد.

وی افزود: خوشبختانه  ایران اسلامی دارای نجیب ترین مردان و با وقار ترین زنان است؛ اما به راستی چه بر سر جامعه ما آمده که به این مرحله رسیده ایم؟ این در حالیست که در آمریکا از هر 3 ازدواج 2 مورد منجر به طلاق (67درصد)می شود و ازدواج زوج های جوان در اروپا بالای 50 درصد به شکست و طلاق منجر می گردد.

این مشاوره حوزه خانواده تصریح کرد: متاسفانه ما هنوز هنر  ومهارت زندگی را نه بلد هستیم ونه توانسته ایم به فرزندان خود یاد بدهیم وهمین مشکل اساسی ما می باشد.

حجت الاسلام تراشیون تاکید کرد:  اسلام فلسفه زندگی را به آرامش رسیدن در کنار هم، دوستی  و محبت می داند که اگر هر کدام از این سه اصل اتفاق نیفتد طلاق عاطفی رخ می دهد.

وی با اشاره به آیه 21 سوره مبارک روم، خاطر نشان کرد:آرامش در زندگی در سه مقوله دیداری، رفتاری و کلامی متبلور می شود که باید به این سه اصل توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام تراشیون بیان داشت: زوجین با رعایت حریم ها و خط قرمزها می تواند در استحکام بنیان خانواده موثر باشد،یکی از خطوط قرمز آقایان غرور می باشد ویکی از خطوط قرمز خانم ها احساسات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: برای به وجود آمدن آرامش دیداری باید به سه نکته «لحظه اول برخورد»، «توجه به پوشش های همسر» و «تداعی کننده خوبی ها برای یکدیگرب توجه خاص داشت.

این محقق حوزوی اظهارداشت: الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه علیهاالسلام می تواند راهگشای بسیاری از دغدغه های ما گردد.

این کارشناس مسائل تربیتی تصریح کرد : بر اساس یک اصل کلی، انسان زمانی محبوبیت دارد که دارای مقبولیت و باشد پس بکوشیم برای همسر خود این گونه باشم.

در پایان حجت الاسلام تراشیون به سوالات حاضرین در شبستان غربی مسجد مقدس جمکران، محل اجرای برنامه زنده سلام زائر پاسخ گفت.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha