چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 343847
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
طلاب

حوزه/ مراسم افتتاحیه دومین طرح ولایت طلاب مدرسه علمیه معصومیه ، با حضور قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام الهی‌راد، مدیر آموزش‌های آزاد طرح ولایت، به توضیحاتی در باره فلسفه و سابقه طرح‌ ولایت وآسیب‌های حوزه‌ های علمیه در مواجه با اندیشه‌های غربی و چالش‌های روز پرداخت و ویژگی مهم این دوره را بنیان‌سازی اندیشه‌ای دانست.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مدیر مدرسه معصومیه ضمن تشکر از مسؤلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به‌ویژه مسؤلان طرح‌ولایت در برنامه‌ریزی این دوره آموزشی،  گفت: با‌شناختی که از آیت‌الله مصباح یزدی دارم، آشنایی طلاب با تفکر ناب و عمیق ایشان امری ضروری است.

وی همچنین از طلابی که در این دوره ثبت‌نام نموده‌اند، خواست با حضور منظم در کلاس‌ها، مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده، از این فرصت به‌وجود آمده استفاده کامل را ببرند.

حجت الاسلام  والمسلمین محمود رجبی، نیز در این مراسم  با اشاره به پیشینه موفق برگزاری طرح‌ولایت برای گروه‌های مختلف ازجمله اساتید و اعضای هیئت علمی، نخبگان کشور و دانشجویان بسیجی، به بیان اهمیّت آشنایی با مباحث پایه‌ای دین پرداخت.

عضو جامعه مدرسین با ذکر این نکته که میان محورهای آموزشی دوره ولایت، نظم منطقی برقرار است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح ولایت، ایجاد تفکر نظامند در عرصه معرفت دینی است.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha