سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 343910
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
امام موسی صدر

حوزه/ معاون فرهنگي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: امروز تمام عزت حزب الله به بركت فعالیتها و تلاش هایی است که امام موسي صدر در گذشته انجام داده است

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، معاون فرهنگي دانشگاه علامه طباطبايي در اولين همايش مباني نظري امام موسي صدر كه با حضور اساتيد و طلاب مدرسه علميه مولي الموحدين برگزار شد خاطر نشان كرد : وظيفه اي كه ما داريم اين است نگذاريم پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپايي  و آمريكاي شمالي روي زمين بماند و بايد آن را در جامعه تبيین و تشريح كنيم.

دكتر غلامرضا ذكياني ،  افزود : امام موسي صدر بهترين الگو براي طلبه هايي است كه مي خواهند در امر تبليغ فعاليت داشته باشند، لذا باید زندگی این عالم مجاهد را مطالعه نمایند.

وی با بیان اینکه  امروز  تمام عزت حزب الله به بركت فعالیتها و تلاش هایی است که  امام موسي صدر در گذشته انجام داده است، تصریح کرد: ما بايد به لبنان قبل از امام موسي صدر نگاه كنيم كه شيعيان از نظر سياسي ، اقتصادي و فرهنگي در چه شرايط نا بساماني به سر مي بردند ولی به برکت تلاش های این عالم مجاهد، مجلس اسلامي شيعيان جنوب لبنان ، حزب الله لبنان و وحدت اديان و مذاهب در این کشور شکل گرفت.

معاون فرهنگي دانشگاه علامه طباطبايي بيان كرد : همانطور كه در ديدگاه امام موسي صدر نيز آمده است ما بايد در حوزه هاي علميه درباره پذيرش مدرنيته و سازگار كردن آن با دين بحث كنيم.

وي افزود : امام موسي صدر ، آشنايي بسيار خوبي با دنياي غرب داشته و در نگرش توحيدي وي ميخوانيم كه انسان خليفه الله است و اگر به انسان به چشم جانشين نگاه كنيم منافاتي در خدمت به دين و خليفه خدا نخواهيم يافت.

گفتنی است: در پايان این همايش جلسه پرسش و پاسخ با حضور طلاب و دكتر ذكياني برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha