سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محیی الدین عفیفی

حوزه/ عفیفی گفت: ما با یک سازمان جنایی روبرو هستیم و داعشی ها با جنایت های خود، کفر خود را ثابت کرده اند و دیگر هیچ رابطی به اسلام ندارند و رحمت از دل های آنها رخت بربسته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر محیی الدین عفیفی دبیر کل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر در واکنش به سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش، گفت: اسلام به طور کلی با این جنایت ها و به آتش کشیدن انسان ها مخالف است.

وی افزود: ما با یک سازمان جنایی روبرو هستیم و داعشی ها با این کار و با جنایت های پیشین، کفر خود را ثابت کرده اند و دیگر هیچ رابطی به اسلام ندارند و رحمت از دل های آنها رخت بربسته است.

دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر در مشارکت تلفنی با یکی از شبکه های تلویزیون مصر گفت: تنها مجازات این گروه های تروریستی قتل است و به این سخن خداوند متعال اشاره کرد که:« إِنَّمَا جَزَاء الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُواْ أَوْ يُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ يُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ».

دکتر عفیفی افزود: متونی که داعش به آن استناد می کند، روایاتی ضعیف است که اهل علم آنها را ضعیف می دانند و نمی تواند ملاک حکم شرعی باشد. وی در پایان از همه خواست مطابق با دستورات قرآن و سنت پیامبر عمل کنند که سوزاندن انسان ها را جایز نمی دانند و هیچ دلیلی بر جواز این کار وجود ندارد.

مفتی اسبق مصر

دکتر نصر فرید واصل مفتی اسبق مصر نیز در برنامه زنده تلویزیونی مصر در واکنش به سوزاندن خلبان اردنی توسط داعش گفت: داعش گروهی مفسد هستند که با خدا و پیامبرش سر جنگ دارند و عملکرد آنها هیچ ربطی به اسلام ندارد.

وی افزود: اسلام به معنای صلح و آرامش است و پیام اسلام، صلح و آرامش برای تمام جهان است.

دکتر واصل تاکید کرد؛ اقدامات داعش و سایر گروه های تروریستی جنگ آشکار با خداوند و دین اسلام و ادیانی است که با خشونت و کشتار مخالفند.

وی گفت به آتش کشیدن معاذ الکساسبة خلبان اردنی با این روش فجیع، دلیلی است بر اینکه داعش بویی از اسلام نبرده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha