پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
اسلام آمریکایی تشیع انگلیسی

حوزه/ «اسلام آمریکایی و تشیع لندنی»، عنوان نشست علمی بود که با حضور طلاب غیرایرانی در مجمع آموزش عالی فقه قم برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر حاتمی راد ، در دومین جلسه از سلسله جلسات کرسی های آزاد اندیشی «اسلام آمریکایی و تشیع لندنی»، به همت انجمن علمی ممتازین و نخبگان مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) در سالن شهید مطهری این مجتمع برگزار گردید، با اشاره به سیاست در اسلام، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی آبان سال 72 ش خود گفتند: عالم ترین علما و دانشمندترین انسان‌ها هم اگر مغز و فهم سیاسی نداشته باشند، دشمن با یک نبات ترش می تواند مجذوب خودش کند و در جهت اهداف خودش قرار دهد...

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: چیزى که امام حسن مجتبى علیه‌السلام را به صلح با معاویه وادار کرد نبودن تحلیل سیاسى در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسى نداشتند. چیزى که فتنه‌ خوارج را به‌وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه‌السلام را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌گونه مظلوم کرد.

وی بیان داشت: به نگاه امام خمینی(ره) پرداختن به سیاست، مقدمه اجرای حکومت اسلامی در جامعه است که اگر سیاست را از اسلام جدا کنند، چیزی جز نام اسلام باقی نمی ماند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه با بیان این که نخستین ایده پرداز "اسلام آمریکایی" را امام خمینی(ره) و "شیعه لندنی" را مقام معظم رهبری  مطرح کردند اضافه نمود: هدف از این شعار آن نیست که هر مسلمانی که در آمریکا و لندن زندگی می کند، اسلام ظاهری دارند و در واقع مسلمان نیستند. بلکه هدف آن اسلامی است که دولت های استکباری زمان ما یعنی آمریکا و انگلیس از آن حمایت می کنند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه با ابراز این که آنچه اکنون بر سر شیعیان عربستان، پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و دیگر کشورهای جهان می آورند، از عملکرد  افراد فاسد است، ابراز کرد: چگونه می توان ربودن پنج هزار زن در کوبانی و کشتن دو هزار شیعه از صبح تا ظهر در یک روز را با لعن علنی بر مقدسات اهل سنت توجیه کرد، پاسخ این خون ها بر عهده کیست؟.

وی در پایان، یادآور نمود: شیعیان باید هشیار باشند و بدانند که این دسته از افراد در تاریخ بوده اند و اکنون نیز در حال فعالیت هستند، باید آنها را خوب بشناسند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha