شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 344076
۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
رشیدیان

حوزه/ روحانيت در دوران انقلاب علاوه بر نقش هدایتگری مردم، پیشگام مبارزه علیه طاغوت بود و در حال حاضر هم پرچمدار دفاع از انقلاب است.

حجت الاسلام حسين رشيديان، یکی از ائمه جمعه استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه»  در شیراز، با اشاره به این که روحانيت نقش سازنده اي را در شكل گيري انقلاب داشته است، ابراز داشت: در دوران انقلاب، روحانیت با آگاهی بخشی به مردم، آنان را براي حركت عظيم انقلابي و مبارزه با طاغوت آماده مي کرد.

وی ادامه داد: قطعاً اگر رهبري حضرت امام(ره) و همراهی مردم و روحانیت نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، افزود: انقلاب اسلامي ايران علی رغم همه توطئه ها، به دليل اين كه همواره از نعمت رهبري آگاه، مدير و مدبر برخوردار بوده، محكم و استوار مانده است.

این فعال فرهنگی با تاکید بر این که روحانيت در دوران انقلاب علاوه بر نقش هدایتگری، پیشگام مبارزه علیه طاغوت بود و در حال حاضر هم پرچمدار دفاع از انقلاب است، تصریح کرد: همه بايد قدردان نعمت انقلاب و رهبری باشيم و با همبستگي و وحدت در مقابل دشمنان بایستیم.

حجت الاسلام رشیدیان، جدا شدن توده هاي مردم از جريان انقلاب را يكي از عوامل شكست انقلاب ها دانست و گفت: در هر مملكتی كه بين مردم و مسئولان فاصله بیافتد، شکست در انتظار آنان خواهد بود.

امام جمعه بيضاء استان فارس اضافه کرد: فاصله گرفتن از اهداف عاليه انقلاب، فشار بر توده هاي مردم به دليل بي توجهي به مطالبات آنها، اختلاف و دودستگي ميان مردم و مسئولين، استفاده نکردن از فرصت ها و عدم بصيرت انقلابيون از عواملي است كه انقلاب ها را تهديد مي كند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha