پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: افراد قوی کسانی هستند که وقتی وظیفه را تشخیص می‌دهند، کارخود را پیش می برند و اصولاً مدیر قوی تسلیم جنجال‌ها نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  عصر امروز در دیدار با محمدباقر قالیباف شهردار تهران، با تقدیر از توضیحات جامع وی، اظهار داشتند: کارهای صورت گرفته بیشتر از گزارش ارائه شده می‌باشد و کارهای عمرانی و فرهنگی خوبی صورت گرفته است.

ایشان با بیان این‌که شما ابتکار مهمی داشتید که کارهای فرهنگی را هم به عنوان یکی از امور مربوط به وظیفه شهرداری تعریف گردید، تصریح کردند: معمولا شهرداری ها کاری به مسائل فرهنگی و مذهبی نداشتند و حتی از مردم برای برگزاری امور فرهنگی - مذهبی عوارض نیز می‌گرفتند. 

معظم له افزودند: شهر جسم و روح داشته و دلیلی ندارد که فقط جسم شهر پرورش پیدا کند، بلکه باید روح شهر نیز پرورش یابد؛ چون اگر روح شهر پرورش نیابد، جسم شهر نیز پرورش نخواهد یافت.

این مرجع تقلید تصریح کردند: اگر فقط به ظاهرشهر پرداخته شود، موجب سوء استفاده افراد معتاد و فاسد نیز می‌شود، به همین دلیل باید به روح شهر که همان اهتمام به مسائل فرهنگی پرداخته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شما تسلیم بعضی از جنجال ها نشدید، گفتند: باید وظیفه خود را انجام دهید و برخی افراد فکر می‌کنند که کارهای فرهنگی فقط مختص به سینما است؛ ثابت قدمی خوبی در زمینه تفکیک کارمندان در شهرداری صورت گرفت؛ افراد قوی کسانی هستند که وقتی وظیفه را تشخیص می دهند و کارخود را پیش می برند و  اصولاً مدیر قوی جنجال‌ها نمی‌شود. 

معظم له افزودند: رمز پیشرفت امام راحل(ره) در انقلاب اسلامی این بود که موانع را پشت سر می گذاشتند و به تشخیص خود عمل می کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که مسئله انتقال تجربیات شهرداری تهران به سایر شهرها بسیار موثر است، گفتند: ارائه تجربیات از سرمایه هایی است که شاید به چشم نیاید، اما مفید است؛ شهرهای دیگر که به پای تهران نمی رسند، اما می توانند از تجربیات این شهر در زمینه فرهنگی و عمرانی بهره ببرند. 

این مفسر برجسته قرآن کریم ، گفتند: خارجی ها می گویند  فشار به ایران می آوریم، اما ایران پیشرفت کرده؛ این خدمات انقلاب اسلامی را نیز سرآمد می کند، چرا که خدمات خوب خدمت به انقلاب است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم حمایت از افراد محروم جامعه تاکید کردند و گفتند: وقتی می خواهید حساب و کتاب کنید، همه شرایط را در نظر بگیرید و به مردم در زمینه دریافت عوارض و کاربری آموزش دهید.

ایشان با بیان اینکه گاهی مشکل عدم وجود آگاهی در مردم نیز مشاهده می شود، ابراز داشتند: باید با حوصله از طریق رسانه و روزنامه ها به افزایش آگاهی‌های مردم بپردازید. 

معظم له با اشاره به اینکه باید تفکر جمعی را برای مردم زنده کرد، گفتند: عوارض باید عادلانه باشد تا مردم بتوانند بپذیرند.

این مرجع تقلید افزودند: حجاب معاصر اجازه نمی دهد که حق کارهای شما ادا شود، اما معمولاً پس از حیات افراد، خدمات باشکوه جلوه می شود و نگران این نباشید که بگویید این همه خدمت کردم، اما چرا تشکر نشد. 

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha