سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 344267
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
المپیاد

حوزه/ نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان، با حضور 300 نفر از طلاب، به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام مجید انصاری‌تبار، مسئول برگزاری این المپیاد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران  و اصحاب رسانه  با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه در حوزه علمیه اصفهان، گفت: نخستین المپیاد ادبیات عرب و منطق و فلسفه طلاب حوزه اصفهان، روز گذشته، با شرکت 300 طلبه، در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد.

وی، هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد نشاط و فضای رقابت میان طلاب اعلام کرد و ادامه داد: شناسایی طلاب نخبه و استعدادهای برتر، معرفی افراد برتر به مراکز مختلف علمیو استفاده از این افراد برای تدریس و .. از اهداف برگزاری المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه در حوزه علمیه اصفهان بود.

مسئول برگزاری المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: سئوالات ادبیات عرب به صورت تستی شامل 24 سئوال از صرف، 50 سئوال از نحو و 26 سئوال از تجزیه و ترکیب و در بخش فلسفه و منطق نیز شامل 50 سوال تستی از منطق و 50 سوال تستی از فلسفه بود.

حجت الاسلام انصاری تبار به تقدیر از افراد برتر این المپیاد اشاره کرد و بیان داشت: نفر اول باید حداقل 90 امتیاز، نفر دوم 80  و نفر سوم نیز حداقل نمره 70 را  کسب کند. همچنین به نفرات اول تا سوم به ترتیب کمک هزینه عمره مفرده، کمک هزینه عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهداء خواهد شد. البته از افرادی هم که نمرات بین60 تا 70 را کسب کنند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

دبیر علمی المپیاد ادبیات عرب، منطق و فلسفه حوزه علمیه اصفهان از ارتقاء این المپیاد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: معاونت آموزش و پژوهش بنا دارد طی سال های آتی نیز المپیادهای کلام، فقه و اصول را هم برگزار کند.

وی، زمان اعلام نتایج المپیاد را هفته آینده ذکر کرد و گفت: طلاب برای اطلاع از نتیجه آزمون می توانند به سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به نشانی http://is-hozeh.ir  مراجعه کنند.

انتهای  پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha