یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 345382
۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
بحرین

حوزه/ جانشین دبیرکل الوفاق: محاکمه شیخ سلمان محاکمه تاریخی تمام کشور به شمار می رود و استمرار بازداشت وی به معنای قرار گرفتن کشور در یک روند اشتباه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین توسط نظام آل خلیفه موج محکومیت این اقدام را از سوی نهادها و شخصیت ها و مردم بحرین در پی داشته است.

محاکمه شیخ سلمان نشانه بی توجهی نظام به تعهدات بین الملل است

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه ای اعلام کرد که بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق نشانه بی اعتنایی نظام بحرین به تعهدات بین المللی خویش و خارج شدن از دایره قوانین حقوق بشر بین الملل است. این اقدام نظام تاکیدی بر این است که بحرین برای حل بحران خود نیازمند اصلاحات سیاسی است.

در بیانیه جمعیت الوفاق آمده که کارشناسان سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر تاکید کرده اند که محاکمه شیخ سلمان به خاطر مطالبه نظامی دموکراتیک توسط وی صورت گرفته است.

محاکمه شیخ سلمان سیاسی است

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که محاکمه شیخ علی سلمان یک محاکمه سیاسی است و از کمترین ملاک های اعتبار و عقلانیت بی بهره است و چیزی که در این دادگاه محاکمه می شود آزادی بیان و مواضع سیاسی است.

در بیانیه این ائتلاف آمده: بازداشت ها و محاکمه های صوری و فریبکارانه مردم بحرین و شخصیت ها و رهبران ملی این کشور و صدور احکام ظالمانه و لغو تابعیت شهروندان و جنایات دیگر نظام آل خلیفه هرگز نخواهد توانست شعله انقلاب مردم را خاموش کند، بلکه موجب پافشاری بیشتر مردم بر خواسته های سیاسی و تحقق عدالت و مساوات خواهد شد.

محاکمه شیخ سلمان محاکمه ملت بحرین است

شیخ حسین الدیهی جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، استمرار بازداشت شیخ سلمان را اقدامی اشتباه دانست و گفت: شیخ سلمان از شخصیت هایی است که کلید راه حل سیاسی بحران کشور را در دست دارد و وجود او در زندان به معنای بسته شدن درهای آرامش و ثبات و توافق می باشد.

وی افزود: محاکمه شیخ سلمان محاکمه تاریخی تمام کشور به شمار می رود و استمرار بازداشت وی به معنای قرار گرفتن کشور در یک روند اشتباه است.

تظاهرات مردمی در محکومیت محاکمه شیخ سلمان

همزمان با محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات اعتراض آمیز مردم این کشور علیه محاکمه شیخ سلمان بود و این مردم خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط شیخ سلمان بودند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویر شیخ سلمان شعارهای مبنی بر ضرورت آزادی وی و سایر زندانیان سیاسی سر دادند و تاکید کردند که شیخ سلمان یک رهبر ملی است و بازداشت وی به خاطر مطالبه حقوق مردم توسط وی صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha