پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
7

حوزه/ دشمنان اسلام سعی می کنند تا از همان دوران طفولیت مباحث ضد اسلامی و ضد دینی را از راه های گوناگون به کودکان و نوجوانان منتقل کنند، باید تلاش ما هم تربیت فرزندانی مذهبی،آگاه و با فضیلت باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی نامنی، در دومین همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیون استان قزوین، در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان، بیان کرد: خانواده اولین و تاثیرگذارترین نهاد های تربیتی جامعه، در شکل گیری شخصیت فرزندان است.

وی افزود: اولویت اول فعالیت های فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، خانواده ها، همسران و فرزندان طلاب و روحانیون کشور است که متناسب با این دیدگاه، برنامه های متفاوتی در بخش های فرهنگی، آموزشی و خدماتی ارائه می شود.

کارشناس فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ادامه داد: همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیون از جمله برنامه هایی است که هر ساله توسط مراکز استانی، برنامه ریزی و برگزار می گردد.

حجت الاسلام نامنی عنوان کرد: برخورداری از خانواده ای دارای علم و فضیلت، نعمتی است که فرزندان طلاب و روحانیون باید شکرگزار آن باشند و سعی کنند تا نه تنها از جهت تحصیلی، بلکه از همه لحاظ نمونه والگو باشند.

وی افزود: در روزگاری که دشمنان اسلام سعی می کنند تا از همان دوران طفولیت مباحث ضد اسلامی و ضد دینی را از راه های گوناگون به کودکان و نوجوانان منتقل کنند، باید تلاش ما هم تربیت فرزندانی مذهبی،آگاه و با فضیلت باشد که این امر مستلزم داشتن خانواده ای مستحکم و محیطی فرهنگی و مذهبی است که نقش اول این جریان متوجه والدین است.

کارشناس فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)گفت: برای ارتباط بهتر با هر قشر و سنین مختلف باید با زبان خود همان قشر با آنها ارتباط برقرار کرده و سخن گفت تا تربیت ها و مباحث منتقل شده مفید و کاربردی باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha