پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاویانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگی نیازمند عزم و اراده جهادی همه مردم و مسئولان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارزیابی خود از پایان سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شد، ابراز داشت: گرچه در سال جاری برنامه ها و اقدامات خوبی صورت گرفت اما واقعیت آن است که ما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله بسیار داریم.

وی با تاکید بر این که بسیاری از گرفتاری های امروز کشور، ریشه فرهنگی دارد، افزود: اساساً مسئله فرهنگ همچنین اقتصاد آن چنان مهم و زیربنایی است که نباید صرفاً در یک سال به آن توجه داشت بلکه این مسئله ای غیرموقت و ضرورتی همیشگی است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به این که فرهنگ تمام ابعاد زندگي اعم از فردي، اجتماعي و نيز مادّي و معنوي انسان را در بر مي‌گيرد، گفت: بی‌ شک توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و عملیاتی کردن آن در حوزه فرهنگ، همت والا و تلاش مضاعف مسئولان و نهادهای مختلف را می‌طلبد که در این میان البته باید از ظرفیت نهادهای مردمی و مجموعه های تلاشگر و خودجوش نیز نهایت استفاده را کرد.

وی همچنین با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت داشتن فرهنگ بر اقتصاد و سایر شئون اجتماعی و سیاسی و غیره بیان داشت: نهادهای مسئول در عرصه فرهنگ از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صدا و سیما و دیگر نهادها و دستگاه ها باید نگاه و رویکردشان را تغییر دهند تا بتوان به مطالباتی که مقام معظم رهبری در نام گذاری امسال از مسئولان خواسته اند ، پاسخ مناسب را داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha