جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
19

حوزه/ مشاور رئیس جمهور روسیه در امور قومیت های مسلمان گفت: راه حل حذف فیزیکی تروریست ها در طولانی مدت جوابگو نبوده و ما به دنبال مقابله به شیوه مدیریت فرهنگی با افراطیون در روسیه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ادوارد خاچوکایو در دیدار با مدیران دانشگاه ادیان و مذاهب اظهارداشت: روسیه به شدت با تروریسم گروه‌های تکفیری در چالش است و من با دعوت دولت در این موسسه با هدف مبارزه با تروریسم فعالیت می کنم. تروریست هایی که مدعی هستند می خواهند عدالت اجتماعی اسلامی را به دست خود پیاده کنند.

معاون بنیاد خیریه پشتیبانی فرهنگ علم و آموزش اسلامی روسیه افزود: ما در این بنیاد خط مشی سیاسی جدیدی را برای مدیریت قومیت های مسلمان طراحی کرده ایم.

وی بیان داشت: راه حل حذف فیزیکی تروریست های تکفیری در طولانی مدت جوابگو نیست، لذا این موسسه بر اساس مدیریت فرهنگی، قصد مقابله با تروریسم را دارد.

خاچوکایو اسلام را واحدی کل دانست و افزود: شیعه و سنی همگی پیروان حضرت محمد (ص) هستند و باید از گسترش اختلافات جلوگیری کنند.

سپس حجت الاسلام انصاری پور با اشاره به رویکرد دانشگاه ادیان و مذاهب درباره راه های مبارزه اصولی با افراط گرایی گفت: به نظر ما یکی از بهترین راه ها تاسیس مراکز دانشگاهی و همچنین دعوت از مسلمانان برای آموزش های دانشگاهی است، چون این آموزش آنان را از افراط دور می کند و آماده گوش فرا دادن منطقی به سخنان دیگران می کند.

وی افزود: سنت پیامبر(ص) هم همین بوده. ایشان هرگز برای ترویج دین جنگ نکردند و در دوره رسالت و در سیره پیامبر نیز ترور و آدمکشی نداشتیم همچنانکه ایشان روز فتح مکه را روز مرحمت دانست.

حجت الاسلام انصاری پور اظهارداشت: بررسی عالمانه تاریخ اسلام نشان می دهد که تفکر افراطی جایی در آن ندارد.

وی افزود: خداوند ما را به عنوان خلیفه خود در زمین گماشت. ماموریت ما اصلاح در زمین است و نیاز ما برای تحقق این هدف دانش می‌باشد؛ واقعیتی که در ملاقات با بزرگان مسلمانان روسیه هم همواره گفته ام و می گویم.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha