جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 346948
۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
مدرسه صالحیه کازرون

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صالحیه(مکتب الصادق) کازرون ، از تحصیل بیش از 50 نفر طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام محمد خرسند مدیر مدرسه علمیه صالحیه(مکتب الصادق) کازرون در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس، بیان کرد: مدرسه علمیه صالحیه طبق متن وقف نامه ای که در حال حاضر موجود می باشد، خواجه حسام الدین حاکم آن زمان در سال 1117 هجری قمری شروع به کار و در سال 1119 مورد بهره برداری قرار گرفت و هم‌اینک هم‌چون نگینی در شهر کارزون می درخشد.

مسئول مدرسه علمیه صالحیه، افزود: بنای این مدرسه در سال 1368 توسط آیت الله ایمانی امام جمعه اسبق شهرستان کازرون و نماینده ولی فقیه حال حاضر در استان فارس بازسازی شده است و کلیه مخارج این مدرسه در زمان ساخت و ساز توسط خیرین انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر در این مدرسه تعداد 50 نفر طلبه در سطح یک تا ده در حال تحصیل هستند و در طول قدمت سیصد ساله این مدرسه، طلاب بسیاری به شهر قم و سایر شهرستانها از سوی این مدرسه اعزام شده است.

وی با اشاره به رموز موفقیت این مدرسه اشاره کرد و گفت: از علل موفقیت مدرسه علمیه صالحیه کازرون، رعایت کردن مسائل علمی و  اخلاقی و بالا بردن سطح کیفیتی مدرسین و اساتید، اخلاص در مسئولین و اساتید و حتی مدیریت مدرسه، داشتن برنامه لازم، ارتباط صمیمی بین طلاب و اساتید و ... می باشد.

حجت الاسلام خرسند در پایان اظهار کرد: این مدرسه با چهار هزار متر مربع، دارای ساختمان سه طبقه، سالن اجتماعات، تعداد 10 اتاق جهت تدریس و 60 حجره برای سکونت طلاب، سالن غذاخوری و پارکینک و ... می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha