پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 347197
۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
حجت‌الاسلام مهدی نژاد

حوزه/ امام جمعه گرمسار اظهار داشت: بهترین فرهنگ برای حفظ طبیعت آموزهای دینی هستند، این آموزه اگر در بین مردم ترویج داده شود، جامعه نورانی خواهد شد.

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد درگفت و گو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به نام گذاری سیزدهمین روز فروردین به عنوان طبیعت گفت: طبیعت از جمله روزهای سال است که تاکید فروانی بر اهمیت آن در متون دینی و اسلامی نسبت به آن شده است.

امام جمعه گرمسار افزود: اسلام دین جامع  و کامل است، لذا به همان اندازه که اعمال دیگر را مورد توجه قرار داده، نسبت به این روز هم تاکید کرده است.

وی اظهار­داشت: زمانی که فصل بهار و روز طبیعت فرا می‌رسد و درختان جامه نو می‌پوشند و با سر سبزی خود لطافت خاصی به همراه می آورند، انسان با باید همانند طبیعت ناپاکیها را از خود دور کند.

حجت الاسلام مهدی نژاد اظهار­داشت: معنویت و پاکی‌ها لباس خوشبختی و کمال انسان است، همان‌گونه که باید از طبیعت مواظبت کرد تا به درختان­آسیب نرسد، لازم است که انسان هم از جسم و روح خود مواظبت کند تا به کمال برسد.

مدیر حوزه علمیه سمنان گفت: مراتع طبیعی و جنگل‌ها سرمایه ملی هستند و همه آحاد مردم در این سرمایه شریک بود و حق و حقوقی  دارند، از این رو نباید برای سرگرمی این سرمایه ملی را از بین برد.

امام جمعه گرمسار افزود: لازم است ­برای حفظ طبیعت که ­سرمایه ملی می‌باشد، فرهنگ سازی کرده و  از آموزهای دینی که بهترین فرهنگ می‌باشد استفاده نمود. لذا اگر این آموزه در بین مردم ترویج داده شود، جامعه نورانی خواهد شد.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha