دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام فرجام

مدير اجرایی حوزه علميه خراسان گفت: طلاب علوم ديني مي بايست بدانند كه طلبگي بدون معنويت محقق نمي شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين فرجام در جمع اساتيد و طلاب مدرسه علميه رضويه بيرجند و تعدادي از مسئولان شوراي استاني حوزه علميه خراسان جنوبي، با اشاره به رابطه عاطفي پيامبر (ص) با دخترشان و جايگاه و منزلت حضرت فاطمه (س)، درباره عظمت معنوي آن حضرت گفت: طبق روايت «... متي قامت في محرابها بين يدي ربها جلّ جلاله ظهر نورها لملائکة السماء کما يظهر نور الکواکب لأهل...»، درخشش وجود فاطمه (س) براي آسمان نشين ها مانند تلألو ستارگان است.

وي با تاكيد بر اينكه طلاب علوم ديني مي بايست بدانند كه طلبگي بدون معنويت محقق نمي شود، گفت: اگر الگوي مردان و زنان ما ذوات مقدس معصومين (ع) است، توجه داشته باشيم كه در حالات همه معصومان (ع) نوشته اند كه زياد در محراب عبادت مي ايستادند.

مدير حوزه علميه خراسان با اشاره به ماجرایی از مرحوم شيخ عبدالكريم حائري(ره) كه حوزه علميه قم را مجدد احيا كرد، ابراز داشت: داستاني درباره شيخ عبدالكريم حائري وجود دارد كه مي گويند ايشان خواب ديده كه سه روز ديگر مي ميرد. در همان زمان حالش بد و بي هوش شد. در همان حال مرگ و در عالم مكاشفه به وجود مقدس سيدالشهدا متوسل شده و آن حضرت او را شفاعت داده اند.

وي افزود: مشاهده كنيد كه به بركت يك توسل، شيخ عبدالكريم حائري حوزه علميه قم را احيا كرد و صدها طلبه تربيت شدند كه يكي از آنها امام راحل(ره) بود كه انقلاب را رهبري كرد و امروز پرچم اهل بيت (ع) با اين انقلاب در دنيا بلند شده و به اهتزار در آمده است.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام با تاكيد بر اينكه طلبه علوم ديني بايد نسبت به رسالت و مسئوليت خود تلاش فراوان داشته باشد، گفت: نخستين مسئوليت طلاب در ابتداي راه طلبگي، خوب درس خواندن است و يك طلبه نبايد لحظه اي از زمان و فرصت را از دست دهد و بايد نسبت به تلاشي كه كرده ايم، خود را بسنجيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha