چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد جواد صاحبی

حوزه/ رئیس انجمن ادیان و مذاهب و عضو شورای علمی دین پژوهان کشور از برنامه ریزی صورت گرفته برای تجلیل از آیت الله امینی و آثارمرحوم آیت الله محمد هادی معرفت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  محمد جواد صاحبی در دیدار اعضای شورای علمی دین پژوهان با آیت الله امینی اظهارداشت: در دولت قبلی با غیر دولتی شدن دبیرخانه دین پژوهان موافقت شد، ولی حمایت و همکاری لازم در این عرصه نشد.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه دین پژوهان تا سال 88، علی رغم وجود عدم هماهنگی سیاست های دولت گفت: پس از چهار سال تعلیق این دبیرخانه، درسال 92 فعالیت ها با مدیریت دکتر پیمان آغاز شد و محور فعالیت های دبیرخانه، اطلاع رسانی پژوهشگران دینی و ارتقاع آنها از نظر روش و موضوع های مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت؛ به این منظور سایت و خبرنامه دین پژوهی منتشر شد.

رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم افزود: در ادامه، کنگره سراسری جهانی شدن ودین و مناسبات دین و فرهنگ در جامعه ایران برای جامعه پژوهشگران اعلام شد.

دکتر صاحبی درباره شرایط دین پژوهان و مراکز دین پژوهی گفت: بر اساس آمار تهیه شده، در حال حاضر450 مؤسسه دین پژوهی در قم وجود دارد و از این تعداد 200 مؤسسه فعال هستند؛ البته باید بدانیم که این مؤسسات به صورت پراکنده در حال فعالیت هستند.

رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه دولتی شدن مراکز و مؤسسات دین پژوهی را آسیبی در این عرصه معرفی کرد و گفت: متأسفانه این مراکز و مؤسسات معایب سیستم دانشگاهی را گرفتند و از سوی مقابل، محاسن خویش را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف پژوهشی در دبیرخانه دین پژوهان کشور اصلاح پژوهش های نوین و آسیب شناسی دین پژوهی است که در این زمینه کنگره ها و نشست های فراوانی برگزار شد.

دکتر صاحبی تصریح نمود: بر اساس مصوبه شورای علمی قرار شد از یکی از پیشکسوتان عرصه پژوهش تجلیل کنیم که بر اساس رأی شورای علمی از آیت الله امینی و آیت الله محمد هادی معرفت تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha