جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 348079
۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
آزمون خواهران

حوزه/ مدیر آموزش عمومی و تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، فریده داودی با بیان این مطلب  اظهارداشت: این دوره، ششمین دوره المپیاد در مقطع سطح دو و دومین دوره المپیاد در مقطع سطح سه به حساب می‌آید.

وی زمان برگزاری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران را جمعه چهارم اردیبهشت ذکر کرد و ادامه داد: در این روز 107 نفر از راه‌یافتگان به مرحله کشوری المپیاد در شهر قم به رقابت خواهند پرداخت.

داودی اظهار کرد: این طلاب در پنج گروه شامل طلاب شاغل به تحصیل در پایه‌های تحصیلی دو، سه و چهار در مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی) و طلاب رشته‌های فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی در مقطع عالی سطح سه (کارشناسی ارشد) به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: 6هزار و 46 نفر برای شرکت در مرحله مدرسه‌ای این مسابقات ثبت نام کرده بودند که از این میان هزار و 422 نفر به مرحله استانی راه یافتند و از میان آنها نیز 107 نفر در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

مدیر آموزش عمومی و تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه طلاب در مرحله کشوری المپیاد طی دو ساعت به 100 سئوال چهارگزینه‌ای پاسخ خواهند داد، گفت: به نفرات اول تا سوم مرحله کشوری که 80 درصد امتیاز این مرحله را کسب کنند جوایزی تعلق خواهد گرفت و در جشنواره برترین‌های حوز‌ه‌های علمیه خواهران از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد. نتایج این المپیاد 14 اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد.

وی هدف از برگزاری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران را ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه در بین طلاب، ایجاد رقابت سازنده بین طلاب و واحدهای آموزشی، ارزیابی سطح علمی طلاب و نیز واحدهای آموزشی خواهران، ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب و شناخت طلاب ممتاز و استعدادهای درخشان به منظور ارائه خدمات ویژه به آنها و طراحی برنامه‌های خاص ذکر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha