جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ملگوتی

حوزه/ مراسم نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله ملکوتی با حضور مراجع عظام تقلید و شخصیت های حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله مسلم ملکوتی عضو فقید جامعه مدرسین با حضور آیات عظام جوادی آملی، سبحانی و شبیری زنجانی از مراجع تقلید؛ آیات حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، خاتمی عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، غروی دبیردوم شورای عالی حوزه، مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، امینی امام جمعه قم؛ حجج اسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، آشتیانی معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین، صالحی منش استاندارقم، نمایندگان بیوت مراجع عظم تقلید، اعضای خبرگان رهبری و جامعه مدرسین و اقشار مختلف جامعه در مسجد اعظم برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت توسط مداح اهل بیت(ع)، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد از اساتید حوزه به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به سوابق انقلابی آیت الله ملکوتی، گفت: ایشان از همان آغاز نهضت، همراه امام خمینی(ره) بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به امر امام راحل به سوی خطه آذربایجان رهسپار شد و در تبریز منشا خدمات بابرکتی بود. 

این استاد حوزه افزود: مرحوم آیت الله العظمی ملکوتی از مدرسان به نام و با شخصیت حوزه محسوب می شد که در فروع مختلف بالغ بر 50 شاگرد برجسته تربیت کرد.

خاطرنشان می شود آیت الله ملکوتی امام جمعه فقید تبریز به تدریس خارج فقه و اصول اهتمام داشت و یکی از مراجع تقلید و شخصیت‌های برجسته شیعه محسوب می شد.

وی چهارم اردیبهشت ماه سال گذشته به علت عارضه ریوی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha