سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اعتکاف

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه، تشویق جوانان به شرکت در اعتکاف را اقدامی مهم خواند و گفت: طلاب و روحانیون می توانند با تبیین آثار و برکات اعتکاف، جوانان را به این امر ترغیب نمایند.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به نقش سازنده و تهذیبی اعتکاف، تصریح کرد: اعتکاف فرصتی برای بازگشت به خویش است تا چند روزی با خدای خود خلوت کرده و با خالق هستی ارتباط  برقرار کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: اعتکاف فرصت مناسبی است که انسان به دور از مشغله‌های دنیایی، نهال تفکر را در وجود خود شکوفا سازد و به وسیله آن نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و به بازسازی معنوی خود بپردازد.

وی، روزه، نماز، حضور در مسجد، دعا و تهجد و انس با قرآن از برنامه های معتکفان برشمرد و تصریح کرد: هر کدام از این عبادات، تأثیر بسزایی در رشد و تعالی روح انسان و کسب تقوا دارد.

حجت الاسلام محمدی فر، تشویق جوانان به شرکت در اعتکاف را اقدامی مهم خواند و افزود: طلاب و روحانیون می توانند با تبیین آثار و برکات اعتکاف، جوانان را به این امر ترغیب نمایند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: امسال در برخی از مدارس علمیه سطح استان خصوصا مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب، برنامه های اعتکاف بصورت منسجم تری برگزار خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha