جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 348853
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
حجت الاسلام محمد صادق کفیل

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه زمینه سازی ظهور از وظایف منتظران است، از داشتن هدف و افق دید مهدوی، صبر و امید به عنوان مبانی اصلی یک انتظار سازنده نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، حجت الاسلام کفیل، امروز در اختتامیه دومین همایش مقاله نویسی مهدویت که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اصول و مبانی اخلاق مهدوی، گفت: داشتن افق دید و هدف در زندگی از جمله اصول و مبانی اخلاق مهدوی است و اگر این عوامل را در زندگی رعایت کنیم، تمام اعمال و رفتار ما معنا پیدا کرده و از شکست ها و ناکامی ها دلگیر و ناراحت نمی شویم.

رئیس مرکز تخصصی نماز افزود: فردی که در زندگی دارای افق دید و هدف مهدوی است، کاری انجام نمی دهد که امام خود را ناراحت کرده و از او فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: اگر انسان برای خود افق دید و هدف مهدوی تعریف کند، می تواند خود را برای اتفاق بزرگ که ظهور حضرت مهدی(عج) آماده کند. داشتن افق دید مهدوی باعث می شود تا انسان تمام عمر خود را با حضرت ولی عصر(عج) باشد.

حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: کسی که می خواهد همه وجود خود را وقف ولایت کند، باید الگویش حضرت فاطمه زهرا (س) باشد و اگر می خواهد جلوه مقامی دعای عهد را مشاهده کند می تواند آن را در شخصیت حضرت زهرا(س) ببیند.

این محقق و پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه زمینه سازی برای ظهور از وظایف منتظران است، گفت: حضرت زهرا(س) با ایجاد زمینه و بسترسازی باعث شدند تا حضرت علی(ع) بعد از 23 سال به خلافت برسد و عملکرد منتظران حضرت مهدی (عج) هم باید به گونه ای باشد که زمینه های ظهور حضرت فراهم شود.

حجت الاسلام کفیل، داشتن امید در زندگی را از دیگر مبانی اخلاقی مهدویت عنوان کرد و ابراز داشت: اگر بخواهیم در مسیر انتظار قدم برداریم، باید با امید به آینده و ظهور حضرت حضرت مهدی(عج) گام برداریم و توجه کنیم که اعتقاد به مهدویت باعث امید و حرکت شده و انسان منتظر هم در جامعه معطل نیست، چون برای یک اتفاق مهم در حال برنامه ریزی و حرکت است.

وی افزود:خواستن، مقدمه کار و فعالیت است و داشتن امید به آدم حرکت و پویایی داده و باعث می شود تا یک فرد از سطحی نگری نجات یابد.

این محقق و پژوهشگر مهدویت، صبر را از دیگر لوازم اخلاق مهدوی عنوان کرد و گفت: صبر از جمله لوازم رسیدن به مقامات بلند است و اخلاق مهدوی هم همراه با صبر بوده و منتظر باید صبور باشد.

حجت الاسلام کفیل بیان کرد: نگاه و دغدغه انسان منتظر، جهانی بوده و این فرد دنبال عدالت جهانی است و صبر هم از لوازم رسیدن به این امور و جزو اخلاق مهدوی است.

انتهای پام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha