جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمله به یمن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران با تاکید بر این که حضرت علی(ع) معیار شناخت حق از باطل است، تصریح کرد: همراهی امیرالمؤمنین(ع)، همراهی نور است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک ایام ولادت حضرت علی(ع)، گفت: یکی از ویژگی های آن حضرت، ولادت ایشان در کعبه می باشد و این فضیلتی است که مخصوص علی(ع) است. چرا که آن حضرت نخستین کسی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و در هیچ امری مخالفت پیامبر(ص) را نکرد و تقریباً آن حضرت در همه جنگ‌هایی که پیامبر اکرم(ص) شرکت داشت، حاضر بود، جز جنگ تبوک که به دستور آن حضرت در مدینه ماند.

وی افزود: نحوه ی ولادت امیرالمومنین(ع)، در حقیقت از کرامات ایشان محسوب شده و از جایگاه ویژه آن حضرت در نزد خداوند سبحان و در عالم هستی و در بین اهل بیت (علیهم السلام) خبر می‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(ع) تهران با بیان اینکه منزلت علی(ع) نزد خداوند متعال بسیار والاست، اظهار داشت: ابن عباس از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند که فرمودند «در شب معراج جمله ای را دیدم که بر روی درب بهشت نوشته شده بود؛ لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله، الحسن و الحسین صفوه الله، فاطمه خیره الله، علی باغضیهم لعنه الله؛ هیچ خدایی جز الله نیست، محمد فرستاده¬ی خداست و علی هم دوست صمیمی خدا. حسن و حسین برگزیدگان خدا هستند، فاطمه برگزیده¬ی خداست، لعنت خدا بر کسانی که بغض ایشان را دارند».

وی ادامه داد: حدیث منزلت از احادیث مشهور نبوى و مورد قبولِ عالمان شیعه و سنّى است. پیامبر اكرم(ص) خطاب به حضرت على (ع)فرمود «أنتَ مِنّى بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسى، اِلّاأنـّه لانَبىَّ بَعدى». با توجه به انبوه روایاتی که در بیان عظمت وجودی حضرت علی(ع) وجود دارد، هیچ تردیدی نیست که بهترین مسیر برای شناخت حق امیرالمؤمنین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین فشارکی با اشاره به روایت «علیٌّ مع الحق، والحق معه»، افزود: معیار شناخت حق از باطل علی(ع) است، و همراهی امیرالمؤمنین(ع)، همراهی نور است.

وی در پایان تصریح کرد: بعد از پیامبر(ص) هیچ کس به اندازه علی(ع)، دلسوز اسلام نبود. آن حضرت برای جلوگیری از ضربه زدن دشمنان به اصل اسلام ناب محمدی(ص)، ضمن اینکه به خلفا مشورت و کمک می داد، اهتمام خاصی به حفظ وحدت امت اسلامی داشتند، لذا آن حضرت چون دلسوز اسلام بود و به خاطر این که زحمات پیامبر(ص) از بین نرود، از حق خلافت خودشان گذشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha