شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سعیدی

حوزه/ اگر شعر ما بریده از زمان باشد، اثرگذاری خود را نخواهد داشت، شاعران باید نسبت به این مسئله باور داشته باشند و تلاش جدی به کار برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در سالروز ارتحال حضرت زینب کبری سلام الله علیها شب شعری با حضور شاعران استان قم  شب گذشته در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد و استاد مجاهدی، شاعر برجسته شعر آیینی کشور به شعرخوانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی  نیز در این مراسم، با تأکید بر اهمیت پیوند هنر با آموزه های دینی اظهار داشت: هنر، ابزاري قدرتمند برای ابراز ارادت افراد به معصومین علیهم السلام و نشر آموزه ها و معارف ناب اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پیوند گذشته و حال را از ضروریات شعر آیینی برشمرد و گفت: اگر شعر ما بریده از زمان باشد، اثرگذاری خود را نخواهد داشت، شاعران باید نسبت به این مسئله باور داشته باشند و تلاش جدی به کار برند.

وی افزود: در نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در سخنرانی ها و اعلامیه های منتشر شده، این پیوند وجود داشت؛ امام خمینی(ره) نهضت خود را برگرفته از نهضت عاشورا معرفی کردند و فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر را در میان مردم ترویج دادند.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی با بیان این که مقام معظم رهبری بعد از حضرت امام(ره) به شایستگی سکان هدایت انقلاب را در دست گرفتند، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به شعر و هنر توجه خاصی دارند که بیان مهم ترین مسائل کشور در دیدار اخیرشان با جمعی از شاعران و مداحان نشانگر اين مسأله است.

وی در ادامه، حضرت زهرا، حضرت زینب، حضرت معصومه و بي بي نفيسه (سلام الله علیهن» را از الگوها و اسوه های بشریت معرفی و عنوان داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها پس از رحلت پیامبر(ص) تا زمان شهادتشان در حمایت از ولایت و هدایت جامعه نقش آفرینی کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که حضرت زینب «سلام الله علیها» نیز پس از واقعه عاشورا و در دوران اسارت عهده دار رسالتی بزرگ بودند، ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در هجرتی از مدینه برای دیدار برادرشان حرکت کردند و در میانه راه میهمان مردم قم شدند و پس از رحلتشان، میزبان شيعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام شدند.

وی افزود: در اشعاری که درباره خاندان عصمت و طهارت سروده می شود، باید نقش این بانوان را به عنوان الگوی زن تبیین نمود؛ چراکه این بانوان در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی و در مقام زن، زنانه وارد عمل شده و به نقش آفرینی پرداختند.

امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود از خدمات استاد مجاهدی در محضر اهل بیت علیهم السلام تقدير نمود و گفت: حضور چنین اساتیدی برای شاعران جوانی که در عرصه شعر آیینی ورود می یابند، ظرفیت ارزشمندی است که باید از حضور و تجربه آنها بهره های بیشتری برد.

خاطرنشان می شود در این مراسم حجت الاسلام حسینی و آقایان آکار، کلهر، هاشمی، میرصفی، آهور، حیدری، کاویانی و علمی و خانم ها حسینی، گردینی، گرجی، مایلی زرین و ابراهیمی به شعرخوانی پرداختند و در پايان، شاعران اهل بيت عليهم السلام مهمان سفره كريمانه بانوي كرامت بودند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha