سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مصر

حوزه/ امسال پس از صدها سال تاریخ میلادی ورود اهل بیت(ع) به مصر یعنی 13/7/2015 و تاریخ هجری آن یعنی 26 رمضان با هم مصادف شده اند…

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مصر از کشورهای کهن و دارای سنن فراوانی است که برخی از آنها در خور بررسی و تأمل می باشد. بر همین اساس جمعیت حفظ میراث کهن مصر بر این شده ضمن مشارکت در یک فعالیت اجتماعی بر شمار زمینه های گردشگری مصر بیفزاید و به کشف و شناسایی مناطق کهن و تاریخی مصر به ویژه مناطق ناشناخته بپرداد؛ مناطق ناشناخته ای که گاه تاریخی کهن و مؤثر در فرهنگ مردم مصر دارند.

این جمعیت در این راستا به احیا و معرفی مسیر معروف به درب السباع(آل البیت) پرداخته که اولین قسمت آن از میدان "بی بی نفیسه" در منطقه الخلیفه تا منطقه "شجرة الدر" ادامه دارد.

مهندس ماجد الراهب رئیس شورای مدیریت این جمعیت گفت: هدف ما از این فعالیت که امسال تاریخ هجری و میلادی آن با هم مصادف شده است، ایجاد یک جنبش گردشگری از طریق توسعه مناطق کهن و باستانی و ایجاد فرصت های جدید شغلی و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این مناطق می باشد که منطقه مورد بحث نیز یکی از مناطق مهم مربوط به مسیر اهل بیت در مصر می باشد.

الراهب افزود: جمعیت ما متکی به فکر و تلاش اعضای خود و مؤسسات مدنی می باشد و به دنبال راهی برای نشان دادن زیبایی های خیابان "آل البیت" می باشیم که هم اکنون به نام خیابان اشراف(سادات) شهرت دارد و در حال حاضر نیز مشغول ارتباط گیری با برخی مؤسسات دولتی فرهنگی و گردشگری برای جذب کمک های آنها برای اجرای این پروژه می باشیم.

وی افزود: امسال پس از صدها سال تاریخ میلادی ورود اهل بیت به مصر یعنی 13/7/2015 و تاریخ هجری آن یعنی 26 رمضان با هم مصادف شده اند و این تاریخ بسیار مهمی است که مربوط می شود به سفر بی بی نفیسه به مصر در 26 رمضان سال 193 و مصادف با 13/7/809 میلادی.

وی در مورد پروژه خود برای این خیابان نیز گفت: ما به دنبال ایجاد فضایی زیبا با الهام گیری از تراث اسلامی منطقه هستیم و جشنواره بزرگی نیز به این منظور برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha