دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طه محمدی

درعرصه تربیت و فرهنگ نیز اگر یک قدم برای پیشگیری برداشته شود بهتر از زمانی است که نوجوان گرفتار ناهنجاری های تربیتی و فرهنگی شود و آنوقت به فکر درمان آن معضل باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امروز در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش این  استان، با بیان اینکه فرزندان ما تحت سرپرستی ما هستند، اظهار داشت: همه انسان ها درقبال افرادی که به عنوان زیرمجموعه تحت نظر و سرپرستی دارند مسئولند.

وی با افزودن این نکته که در قیامت درخصوص رعایت عدل و انصاف این مجموعه از فرد سئوال می شود، گفت: نباید حقوق زیردستان اعم از فرزندان را ضایع نمود.

امام جمعه همدان، تربیت را از جمله این حقوق دانست و ادامه داد: تربیت کودک از دوران شیرخوارگی آغاز می شود و نخستین دبستان او تربیت نزد مادر است.

آیت الله محمدی با اعلام این نکته که استعداد فراگیری در انسان از لحظه تولد آغاز می شود، بیان داشت: شروع به تربیت کودک از مقطع ابتدایی دیر است.

وی با اشاره به ضرب المثلی که یک تومان در حفظ  صحت و سلامتی بسیار اثربخش تر از خرج هزار تومان در زمینه درمان است، گفت: درعرصه تربیت و فرهنگ نیز اگر یک قدم برای پیشگیری برداشته شود بهتر از زمانی است که نوجوان گرفتار ناهنجاری های تربیتی و فرهنگی شود و آنوقت به فکر درمان آن معضل باشیم.

این استاد حوزه، با بیان اینکه باید در عرصه تربیت نخست برای معلمین برنامه ریزی شود، افزود: صالح ترین معلمان باید در کلاس های درس به تدریس بپردازند، چراکه رفتار معلم بر ذهن، روح و تربیت دانش آموز اثر می گذارد.

آیت الله محمدی با افزودن این نکته که حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای دانستن هزینه می کنند، اما برای تزکیه خیر، ادامه داد: تزکیه یعنی سالم سازی جان، قلب، فکر و روح انسان و اگر انسان اینگونه سالم سازی نشود هرچه باسوادتر شود خطرناک تر می شود.

وی با اعلام اینکه عقل در دنیا هیچ جنایتی نکرده اما علم جنایات بسیاری را مرتکب شده، گفت: مدیریت سالم و تربیت دو امر فوق العاده مشکل و ضروری است.

این استاد حوزه، با افزودن این مطلب که تزکیه و تربیت باید در کلاس درس به دانش آموزان آموزش داده شود، یادآور شد: کار فرهنگی مانند نماز واجب است و در این زمینه نباید بخشنامه ای، بلکه باید الهی کار کرد.

همواره به حوزه علمیه اقتدا می کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه حوزه پشتوانه معنوی آموزش و پرورش است، گفت: در استان همدان باحضور شخصیت های بزرگ اسلامی همکاری خوبی بین حوزه و آموزش و پرورش برقرار خواهد بود.

عبدالرضا فولادوند افزود: در آموزش و پرورش همواره به حوزه علمیه اقتدا می کنیم و با افزایش همکاری ها تاثیر در تربیت اسلامی دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha