پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوبخت نماینده سیستانی

حوزه/ نوبخت گفت: کمیته ای برای ایجاد مراکز خدمات رسانی به زائران امام حسین (علیه السلام) تشکیل شده و با توجه به تعداد زیاد زائران ایرانی عتبات مقدس عراق، یک ریل قطار برای سهولت رفت و آمد میان دو کشور ایجاد خواهد شد

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه "نون" عراق، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روز پنج شنبه در جریان سفر خود به عراق با شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرد و طرفین در این دیدار درباره مسائل مهم اقتصادی و راه های توسعه روابط بحث و تبادل نظر کردند.

نوبخت درباره این دیدار گفت: کمیته ای برای ایجاد مراکز خدمات رسانی به زائران امام حسین (علیه السلام) تشکیل شده و باتوجه به تعداد زیاد زائران ایرانی عتبات مقدس عراق، یک ریل قطار برای سهولت رفت و آمد میان دو کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پروژه ایجاد ریل راه آهن در دست اجرا است و اعتباراتی از طرف ایران به این پروژه اختصاص یافته و از سوی دیگر ما با طرف عراقی وارد گفتگو شده ایم تا ویزای میان دو کشور لغو شود و طرفین برای اجرای این طرح در آینده مصمم هستند.

لازم به ذکر است که فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق به تازگی در سفر به ایران درباره مسائل متعددی از جمله ایجاد ریل راه آهن میان دو کشور و مبارزه با گسترش بیابان ها با طرف ایرانی گفتگو کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha