دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت‌الاسلا قرائتی

حوزه/ مدیر موسسه مسجد گفت: امروز 1600 کارشناس تفسیر تربیت شده اند، همچنین 6 هزار نفر در زمینه مهدویت متخصص شده‌اند ولی زمینه‌ای برای فعالیت آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین تقی قرائتی شب گذشته در مراسم آغاز هفدهمین دوره آموزشی مدیریت مسجد  که در مدرسه عالی دارالشفا برگزارشد گفت: در مباحث آنچه مورد غفلت واقع شده است، فراگیری علوم است.

وی افزود: نیازسنجی باید در حوزه مطرح باشد و طلاب برای اینکه در حوزه حضور پیدا کنند باید هدف خود را مشخص کنند؛ حوزه باید امام خمینی(ره) ها را پرورش دهد و این مساله هر سی سال و کمتر از آن اتفاق بیافتد.

مدیر موسسه مسجد اظهارکرد: امروز 1600 متخصص تفسیر تربیت شده اند، ولی جایی که این افراد بروند و کار کنند نیست،  امروز 6 هزار نفر در زمینه مهدویت متخصص شده‌ند که جای کار برای آنها وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه هنوز در خصوص مسجد «سرانه» نداریم؛ این درحالی است که سرانه آب و فضای ورزشی و رفاهی در جامعه مشخص است، ولی سرانه مسجد مشخص نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهارکرد: از سال 60 در «حوزه مسجد» کار کنیم که هیچ کسی هم کار نکرده بود؛ روحانی مسجدی در همه جا نیاز است و البته این کار از ابتدایی ترین کارهایی است که باید در حوزه انجام شود.

وی گفت: یکی از خلاهایی که وجود دارد این است که امام جماعت ها در کشور آموزش های صددرصدی نمی بینند، زیرا این کار نیازمند آموزش جدی است، چرا که بدون آموزش درست نمی توان امام جماعت شد.آموزشی که در این مرکز انجام می شود آموزش کارگاهی و صدرصد کاربردی است؛ فقه و اصول حوزه بسیار غنی است و باید با این سرمایه عظیم آموزش ها را انجام دهیم.

مدیر موسسه مسجداظهارکرد: این دوره هر ساله یک اردو داشته است که امسال هفدهمین دوره برگزار می شود، دوره ها  طبق نظر کارشناسان از موفق ترین دوره ها بوده است، البته امسال در روش آموزش ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

وی افزود:دوره آموزش مدیریت مسجد یک دوره بسیار تخصصی است که باید برای همه طلاب هم باشد و مورد توجه بزرگان نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: مسجد خود یک فرهنگ است ونه یک ساختمان؛ پیامبران هم همه خادم مسجد بودند ولی امروز برخی ها فکر می کنند هر کاری را نباید در مساجد انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha