جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه / منطقه و جهان در 20 سال گذشته شاهد تحولات گسترده ای بوده است اما امام خامنه ای توانست بیشتر این تهدیدات را به فرصت تبدیل کند تا این که ایران امروز به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در آئین افتتاحیه کنفرانس اجتهاد و نوآوری فکری از دیدگاه امام خامنه ای در دانشگاه بیروت گفت: امام خامنه ای فرمانده ای شجاع برای امت اسلامی و متفکر و اندیشمندی بزرگ هستند که علاوه بر تسلط بالا به علوم حوزوی، بر علوم غیرحوزوی نیز تسلط دارند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: امام خامنه ای از زمان ارتحال امام خمینی (ره) مسئولیت مهم رهبری را بر عهده گرفته است و جمهوری اسلامی ایران و گروه های بزرگی از این امت را در سخت ترین شرایط هدایت و مدیریت کرده است.

رهبر انقلاب، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند

دبیرکل حزب الله گفت: می بینیم که منطقه و جهان در 20 سال گذشته شاهد تحولات گسترده ای بوده است و اسلام و امت اسلامی از جمله ایران با تهدیدات و مشکلات و تحریم ها روبرو شده اند، اما امام خامنه ای توانست بیشتر این تهدیدات را به فرصت تبدیل کند تا این که ایران امروز به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده است به گونه‌ای که جهان آن را به رسمیت می شناسد.

سید حسن نصرالله گفت: ایشان متفکر بزرگ اسلامی است که نیاز به شناخت بیش از پیش دارد و از مراجع عالی قدر و رهبری است که منطقه متاثر از مواضع وی است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از دوران جوانی اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی و فکری داشته‌اند، افزود: همچنین ایشان به خواندن تاریخ، ادبیات هم اهتمام داشته‌اند.

 دبیرکل حزب‌الله در ادامه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب هر ساله در نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابند، ابراز داشت: امام خامنه ای در فرهنگ شیعه و سنی مطالعه کرده‌اند و علمای اهل سنت و  منابع و کتابهای آنها را به خوبی می شناسند و مسائل مربوط را به دقت دنبال می‌کنند.

رهبری در جهان نمی شناسم که...

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبری در جهان را نمی‌شناسم که تا این اندازه به مطالعه اهتمام داشته باشد. البته این امری تبلیغاتی نیست، بلکه جوانان و امت را تشویق به مطالعه می کند.

دبیرکل حزب الله گفت: علما، متفکران و فیلسوفان مسایل عصر حاضر و یا گذشته را بررسی کرده اند، اما اکنون به مرجع تقلید زنده به ویژه در شرایط سخت کنونی نیاز داریم.

دبیرکل حزب الله گفت: رهبری در جهان مانند امام خامنه ای وجود ندارد که به اقشار امت تا این اندازه اهمیت بدهد. جایگاه امام خامنه ای به عنوان رهبر به او این امکان را می دهد که از همه اطلاعات آگاهی داشته باشد.

وی افزود: امام خامنه ای عالم فقیه است و در بالاترین درجه‌های فقه قرار دارد و از قدرت و توانایی بالای درک متون دینی برخوردار است. کسانی که منابع و کتاب‌های ایشان را مطالعه کردند متوجه می شوند که ایشان اندیشمند بزرگی است.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه دلایل متعددی باعث شده تا امام خامنه ای به عنوان یک رهبر با اطلاعات وسیع و احاطه به مسائل فرهنگی باشد، ابراز داشت: علاوه بر این، رهبری انقلاب در کانون تحولات و وقایع هستند و مشکلات را درک می‌کنند.

وی تصریح کرد: رهبر جمهوری اسلامی ایران رهبر، ولی فقیه و ولی امر مسلمین است. این جایگاه مستلزم داشتن شرط کفایت، شجاعت، آگاهی تاریخی، شناخت سیاسی گسترده، تجربه اجتماعی و سیاسی متنوع،  توانایی تشخیص منافع و شناخت دشمن و دوست، استفاده از فرصت‌ها تا توانایی های اداری بالا است.

دبیرکل حزب الله در ادامه رهبر انقلاب ایران را فردی دارای زبان زمانه دانست و گفت:  امام خامنه‌ای تنها با زبان نخبگان متخصص حرف نمی‌زنند بلکه زبانی توانمند برای بیان کلمات روشن دارند.

مسلمانان جهان از این متفکر بزرگ اسلامی استفاده کنند

نصرالله افزود: از همه مسلمانان جهان میخواهم که از این متفکر بزرگ اسلامی بویژه در این برهه از زمان که متفکران کمی وجود داند، استفاده کنند و از غیر مسلمانان هم می خواهم که کتاب‌های ایشان را مطالعه کنند.

نبرد با داعش آغاز شده است

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین تحولات در القلمون و عرسال گفت: صبح امروز پیروزی‌های بزرگی در القلمون به دست آمد و اکنون ارتفاعات مهمی تحت کنترل حزب الله و ارتش سوریه قرار دارد.

وی بیان اینکه رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه در چند روز گذشته پیروزی های بزرگی را در منطقه القلمون رقم زده اند، اظهارداشت: در بلندی های شهرک عرسال لبنان هم پیشروی بزرگی صورت گرفته و جبهه النصره شکستی بزرگ متحمل شده است.

وی با بیان اینکه « تحول مهم این است که نبرد با داعش شروع شده است»، خاطرنشان کرد: برای ما بهتر این بود که داعش نبرد را شروع کند.

سید حسن نصرالله افزود: در چند روز گذشته داعش تلاش کرد تا با آغاز تجاوز علیه مواضع و پایگاه های ما به موفقیت هایی معنوی دست یابد و حضور خود در منطقه القاع و راس بعلبک را گسترش دهد اما برادران مقاومت دهها عنصر مسلح داعش را کشته و یا زخمی کردند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که عناصر تروریستی تکفیری داعش همچون شکست خورده هایی مایوس مجبور به عقب نشینی شدند.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: مقاومت وارد سخت ترین نبردها شده و تعدادی شهید تقدیم کرده است که امیدواریم خداوند آنها را قبول کند.

وی با تاکید به اینکه نبرد با داعش در القلمون و ارتفاعات شرقی لبنان شروع شده است، اظهارداشت: ما این نبرد را ادامه می دهیم و مصمم هستیم تا به وجود تکفیری ها در مرزهای لبنان پایان دهیم و هر مقدار قربانی لازم داشته باشد، تقدیم می کنیم.

شکست، سرنوشت تروریستهاست

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: از امروز دیگر نمی پذیریم تکفیری ها نزدیک روستاها و شهرک های ما باشند و تاکید می کنیم که شکست سرنوشت تروریست ها است.

دبیرکل حزب الله گفت: داعش دیروز با صدها عنصر مسلح به چند پایگاه رزمندگان مقاومت در بلندی های راس بعلبک حمله کرد زیرا آنها تصورمی کردند که جبهه آرام است و می توانند با استفاده از اصل غافلگیری پایگاه های بسیار حساس و موثر ما در مرزها را اشغال کرده ، بر آنها سیطره یابند و حضورشان را در منطقه گسترش دهند.

وی افزود: حمله دیروز داعش با چندین هدف رسانه ای ، میدانی و برای کسب روحیه صورت گرفت اما رزمندگان مقاومت با شجاعت و به سادگی جلوی این حمله را گرفتند وده ها تن از آنها را کشتند و یا زخمی کردند که اجسادشان در میدان باقی مانده است.

سید حسن نصرالله ، نبرد در منطقه القلمون و ارتفاعات شرقی مانند بلندی های عرسال را نیازمند وقت دانست و گفت: ما شتابی نداریم و برای تحقق اهداف خود با آرامش اقدام می کنیم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: طرف قدرتمند و مطمئن که دارای رزمندگانی قهرمان است، اجازه ندارد به جز پیروزی دستاودی دیگر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری های ایرنا و فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha