دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدتقی بافقی

مؤمن واقعی باید بیش از موعظه کلامی، با اعمال و کردار خود مردم را بسوی اسلام واقعی و تقرب به پروردگار جهان دعوت کند تا خداوند نیز او را محبوب گرداند و همه مردم از مسلمان و غیر مسلمان از دیدن او یاد خدا بیافتند. خداوند متعال در قرآن می فرماید:

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا

 مریم/96

خدای رحمان کسانی را که ايمان آورده اند و کارهای شايسته کرده اند، محبوب همه می گرداند.

حکایت؛

مرحوم آیت الله بافقی چندین مرتبه با دولت رضا خان مخالفت کرد تا جایی که دولت پهلوی او را به زندان انداخت، اما  وضعیت زندان از گریه ها، ناله ها، مناجات و عبادات این مرد بزرگ یک مرتبه متحول شد و به صورت مسجد درآمد؛ جمع زیادی از زندانیان تائب شدند و در اول وقت به امامت ایشان نماز جماعت می خواندند.

ایشان نیز پس از موعظه مانند حضرت یوسف صدیق (ع) آن ها را به توحید و خداپرستی دعوت می کرد ، این رویه به گونه ای پیش رفت که حتی مأمورانی که مراقب ایشان بودند از دیدن حالات این مرد متنبه شده و اهل عبادت شدند.

دولت که دید نمی تواند برای ایشان مأمور مسلمان بگذارد، دو نفر یهودی را مأمور اما آن ها در مدت  کمی مسلمان شدند و سپس احکام را یاد گرفتند و مشغول عبادت شدند، بعد دو مأمور مسیحی را برای مراقبت از ایشان گماشتند ، آن ها نیز مسلمان شدند. 

ایشان به قدری ایمان قوی و عمل خالص داشتند که محبتشان در دل همه افراد قرار می گرفت و همنشینان این عالم بزرگ نا خواسته به سمت اسلام ناب می آمدند. 1

1.سایت صالحین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha