شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 352061
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
مدیر حوزه علمیه استان گلستان ملکی

حوزه/ سومین هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان گلستان، در سال 94، با حضور مدیر و معاونین حوزه استان، در شهرستان آزادشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین ملکی در این جلسه، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه، بهار قرآن و ضیافت الهی است. ماهی است که در آن درهای رحمت و مغفرت گشوده و اجر و ثواب اعمال خیری که بندگان انجام می‌دهند، مضاعف می گردد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه افزود: رمضان، ماه مهمانی خداوند است و اگر «ضیافة الرحمن» حاصل شود، انسان خودساخته شده و می تواند مبلغ نیز باشد.

وی تصریح کرد: این ماه بهترین شرایط برای خودسازی و پاک کردن نفس از رذائل و آلودگی ها است. انس با قرآن در این ماه از مهم ترین اسباب تربیت نفس است.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان در ادامه گفت: باید در ماه مبارک رمضان، نسبت به قرائت، حفظ، فهم و عمل به قرآن تلاش کرد، چراکه تناسب قرآن و رمضان در این جهت توجیه و تفسیر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به وفور نعمات الهی در ماه مهمانی خداوند، افزود: قرآن، بهترین و کامل ترین نعمات الهی است.

در ادامه این جلسه، معاونین حوزه علمیه استان گلستان به مباحث آموزشی و اداری پرداخته و مدیران مدارس نیز مسائل و نظرات خود را بیان کردند.

در این جلسه همچنین "برگزاری دوره متمرکز حفظ و درک مفاهیم قرآن در ماه مبارک رمضان"، "لزوم ارائه گزارش برگزاری مصاحبه از داوطلبین ورود به حوزه"، "تنظیم و ارائه گزارش امتحانات خردادماه مدارس"، "ابلاغ دستورالعمل معاونت آموزش و امور حوزه های علمیه در خصوص نحوه تامین منابع مالی مدارس توسط هیات امنا و پرداخت سهم مدرسه" و "اعلام زمان برگزاری جلسات بررسی وضعیت کادر و اساتید مدارس به صورت جداگانه با حضور مدیران مدارس، به تصویب رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha