سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه / حضرت آیت الله جوادی آملی، در پیامی ارتحال آیت الله حاج شیخ عبدالرحمان فقيه از علمای مازندران را به علما و مردم این استان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج عبدالرحمن فقیه مازندرانی را به حوزه‌های علمیه و مردم بزرگوار استان مازنداران و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنیم و رحمت واسعه الهی را برای آن رحیل و اجر صابران را برای بازماندگان آن فقید سعید از ذات اقدس الهی مسألت می‌کنیم.

امیدواریم ماه صیام که ماه نزول قرآن کریم و رحمت واسعه است برای آن رحیل و برای قاطبه علما و مؤمنان خیر و رحمت و برکت الهی را به همراه داشته باشند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

*شمه ای از زندگی نامه آیت الله فقیه مازندرانی

آیت الله عبدالرحمن فقیه مازندرانی فرزند آيت الله شيخ عبدالجبار فقيه كلايی(ره) بود که در حوزه های علمیه قم، نجف و كربلا تحصیل و از محضر اساتید بزرگی همچون امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی خویی(ره) استفاده کرد.

وی پس از بازگشت به ایران، علاوه بر تبلیغ و ارشاد مردم، به عنوان استاد حوزه علمیه قم به تدریس مشغول شد و مسئولیت استفتائات دفتر «آیت الله العظمی شاهرودی» را نیز بر عهده داشت.

این عالم فقید همچنین با تأسیس "حوزه علميه روستای كلا" در بهشهر مازندران، در ايام تعطیلات تابستان به تعليم شاگردان مكتب امام صادق(ع) می پرداخت.

آیت الله فقیه مازندرانی سرانجام پس از عمری تلاش و مجاهدت علمی و تبلیغی، روز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ در سن ۹۰ سالگی در قم درگذشت.

پیکر این عالم فقیه روز یکشنبه31 خرداد از مقابل مسجد امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و سپس در باغ بهشت (جنب گلزار شهدای قم) به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha