سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 352524
۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
مبلغان

حوزه/ مبلغان نقش زیادی در بالا بردن فرهنگ دینی و عمومی در جامعه دارند، لذا باید با حفظ و جایگاه خود همانند طبیب در جامعه عمل کرده و در این مسیر از امکانات نوین روز غاقل نشوند.

حجت الاسلام سید جلیل موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه کمالیه خرم آباد در گفتگو با خبرنگار«حوزه»، در لرستان با اشاره به اینکه مبلغان ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای الهی هستند، گفت: مبلغان و روحانیون باید با مجهز بودن به  علوم حوزوی و مسائل روز جامعه بتوانند دایره تبلیغ خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را پای تبلیغ خود جمع کنند.

وی با اشاره به اینکه اثر گذاری تبلیغ دینی زمانی بیشتر است که مبلغان با اخلاص تبلیغ کنند اظهار داشت: در این زمینه مبلغان باید عمل، خود را به تبلیغ خود  نزدیک کنند و  تلاش نمایند الگوی موفقی از تبلیغ به مردم نشان دهند. 

حجت الاسلام  موسوی خاطر نشان کرد: مبلغان باید قدر رسالت خود را در نزد خدای متعال بدانند، چرا که در روایات آمده اگر عالمی به علم و رسالت خود عمل نکند  به صورت کور وارد محشر می شود لذا این روایت رسالت مبلغان را دو چندان سنگین کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک مبلغ زمانی موفق خواهد بود که به علم روز نیز مسلط باشد خاطر نشان کرد: مبلغان باید با مطالعه و تحقیق در منابر خود حضور پیدا کرده  و  نسبت به پاسخ سوالات مطرح شده از طرف مردم  مسلط باشند   و در نهایت بتوانند پاسخی قانع کننده  و با ادله و برهان به مخاطب تحویل دهند.

معاون تهذیب  مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد تصریح کرد: مبلغان نقش زیادی در بالا بردن فرهنگ دینی و  عمومی در جامعه دارند، لذا باید با حفظ جایگاه خود همانند طبیب در جامعه عمل کرده و التیام بخش دردهای معنوی مردم باشند.

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) برای تبلیغ خود به سراغ مردم می رفتند، یادآور شد: ایشان همانند طبیب دوار بودند و مردم هم پای خطابه ایشان جمع می شدند .

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه مبلغان باید جزئیات اسلام و قواعد دین را نیز برای مردم تشریح کنند،گفت:بسیاری از ناهنجاری های دینی  و  اجتماعی در جامعه به دلیل اطلاع نداشتن از جزئیات دین مبین اسلام است

حجت الاسلام موسوی، در پایان خاطرنشان ساخت: مبلغان باید با نیاز سنجی مخاطبان محتوای تبلیغی خود را مشخص نموده و  با علم و آگاهی به آن موضوع برای تبلیغ اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha