دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
محسن مرتضوی - برگزیده جشنواره علامه حلی

برگزیده جشنواره کشوری علامه حلی و کتاب سال حوزه خراسان با اشاره به ضرورت شناسايي استعدادهاي حوزوي و حمایت از آنان، از طلاب خواست تا ظرفيت ها و توان علمي خود را در جهت فعاليت هاي هدفمند هدايت كنند.

خبرگزاری «حوزه»/ حجت الاسلام محسن مرتضوي، برگزيده جشنواره كشوری علامه حلي و كتاب سال خراسان رضوي در سال1393، از سال 82 تا 89 در مشهد تحصيل كرده و با سابقه تحصيلي 8 سال خارج و 9 سال تدريس سطح يك، هم اكنون مشغول تدریس رسائل و مكاسب تدريس می باشد.

كتاب «كالبد شكافي در آئينه فقه» وي برگزيده جشنواره كشور علامه حلي شد و كتاب "پيوند اعضا و مرگ مغزي در آيينه فقه" در سال 93 به عنوان كتاب سال خراسان رضوي معرفي شده است.

این روحاني نخبه مشهدي در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به برگزاري اولين همايش تجليل و معرفي نخبگان حوزه هاي علميه كشور در قم، درباره چگونگي شناسايي نخبگان، گفت: نخبگان حوزوی علاوه بر آزمون كتبي، در سه مصاحبه آموزشي، اخلاقي-تربيتي و هوش و استعداد شرکت می کنند و پس از آن افراد نخبه انتخاب می شوند.

وي در ادامه با بيان اين كه استعداد يابي نقش مهمي در تكامل و رشد طلبه دارد، تاكيد كرد: حمايت تنها مادي نيست، بلكه پشتيباني هاي معنوي موثر است و در اين زمينه برنامه هاي مركز نخبگان در جهت حل مشكلات علمي مفيد     مي باشد.

حجت الاسلام مرتضوي با بيان اينكه يكي از سنت هاي حوزه اين بوده كه براي نخبگان درس خصوصي بگذارند، ابراز داشت: طلاب مي توانند براي نخبه شدن از اساتيد خود مشاوره بگيرند و در زمينه هاي تخصصي كار كنند تا به رشد و تكامل دست يابند.

اين طلبه نخبه مشهدي با اشاره به اينكه حوزه علميه بايد طلاب نخبه را شناسايي، حمايت و هدايت كند و طلبه نيز بايد استعداد خود را شناسايي و هدايت كند، درباره اهميت پژوهش، اظهار داشت: پژوهش اگر از پايه هاي اول نهادينه و تحقيق هاي كوتاه انجام شود، طلاب دست به قلم مي شوند و در سال هاي بعد در امر تقرير و پايان نويسي موفق تر خواهند بود، البته اساتيد در اين زمينه نقش مهمی بر عهده دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha