پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 353227
۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
شب قدر

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت : شب قدر زمینه ای بسیار زیبا برای معراج انسانی است و انسانها باید با بخشش همدیگر زمینه بخشش و رحمت خداوند را برای خود فراهم کنند.

حجت الاسلام احمد رضا غلامی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با گرامیداشت فضیلت شب های قدر و ایام سوگواری امام علی(ع) گفت:شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به برتری و فضیلت این شب نمی رسد و عبادات و اعمال در این شب برتر از عبادت از هزار ماه است.

وی با اشاره به اینکه شب قدر شب تقدیر نیز محسوب می شود بیان داشت:در این شب ها مومنان با رازو نیازی خالصانه می توانند به آرامش روحی و معنوی خاصی نیز برسند.

معاون فرهنگی پژوهشی وآموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لر ستان خاطر نشان کرد :در حدیثی گهر بار از امام صادق(ع) روایت شده است که سرآمد همه ماه ها نزد خداوند ماه رمضان و قلب ماه رمضان نیز لیلة القدر است و ما باید از این شبهای سرنوشت ساز نهایت بهره برداری معنوی را کسب کنیم

وی، همچنین با اشاره به اینکه شب های قدر شب نزول قرآن است  گفت:لازم است مومنان با قرآن انس همیشگی داشته باشند و از آیات و روایات آن در تمام ابعاد زندگی بهره گیرند و با تفکر و تدبر در آیات شگفت انگیز قرآن مسیر زندگی خود را ترسیم نمایند.

حجت الاسلام غلامی، اظهار داشت:شب قدر زمینه ای بسیار زیبا برای معراج انسانی است و انسانها باید با بخشش همدیگر زمینه بخشش و رحمت خداوند را برای خود فراهم کنند

وی با اشاره به اینکه میزان بهره برداری از فیوضات این شب به حضور قلب و ادراک عالم  قدر بستگی دارد خاطر نشان کرد : ماه رمضان و شب های قدر  بهترین فرصت برای کسب معارف دینی و همچنین بکار گیری سبک زندگی اسلامی در بین مردم است.

حجت الاسلام غلامی  انس با قرآن و گرایش به سبک زندگی اسلامی را یکی از راه های استمرار معنویت ماه مبارک رمضان و شبهای قدر در بین مومنان برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha