چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 353241
۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
حوزه علمیه تفت

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه جعفریه شهرستان تفت گفت: این مدرسه در راستای تربیت بیشتر طلاب علوم دینی در زمینه عمرانی و آموزشی توسعه می یابد.

حجت الاسلام احمد زارع رشکوئیه، در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه»، به استان يزد، با بیان اینکه از  سال 92 تاکنون در مدیریت مدرسه علمیه جعفریه مشغول به فعالیت است، اظهارداشت: تاریخ تاسیس  این مدرسه  به 200 سال پیش برمی گردد، زمانی که بسیاری  از  علمای بزرگ در این مدرسه مشغول تحصیل بودند.

وی اضافه کرد: با شروع انقلاب اسلامی تلاش های زیادی برای جذب جوان ها به سمت حوزه های علمیه صورت گرفت که در این راستا مدرسه علمیه جعفریه رشد چشمگیری پیدا کرد و رسما کد مرکز مدیریت را دریافت کرد.

مدیرمدرسه علمیه جعفریه بیان داشت: ساختمان قبلی مدرسه به علت فرسودگی و محدودیت دیگر گنجایش جذب طلاب را نداشت به همین سبب طی سال 1391مسئولان مجبور شدند که مکان جدیدی را برای مدرسه درنظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 این مدرسه دارای 35 طلبه بود، اظهار داشت:  طی سال 92 و 93 تعداد طلاب مدرسه به 60 نفر و در سال جاری نیز به 47 نفر رسید.

حجت الاسلام زارع رشکوئیه، افزود: در سال 91 طلاب تنها در دو پایه یک و دو می توانستند تحصیل کنند اما طی سال های بعد پایه سوم نیز به آن اضافه شد.

وی با اشاره به استقبال جوانان برای حضور در مدرسه علمیه، گفت: ما از دو طریق برای جذب جوانان به حوزه علمیه سعی نموده ایم؛ یکی از راهها از طریق  استفاده از پتانسیل  ائمه جماعت است.

مدیرمدرسه علمیه جعفریه ادامه داد: یکی دیگر از راه ها برای جذب طلبه حضور برخی از مسئولان و معاونان به طور مرتب در مدارس است که ما  در این مدارس به ایراد سخن در خصوص مسائل دینی و فرهنگی می پردازیم.

به گفته حجت الاسلام زارع رشکوئیه، در مدرسه علمیه جعفریه  8 استاد توانمند حوزوی، وظیفه تربیت طلاب در عرصه های مختلف را بر عهده دارند.

وی در ادامه به  برنامه های ورزشی این مدرسه برای طلاب اشاره کرد و افزود: در این مدرسه طلاب در رشته های مختلف ورزشی از جمله والیبال، فوتبال، فوتسال، کوهپیمایی و شنا فعالیت می کنند.

مدیرمدرسه علمیه جعفریه تصریح کرد: طی سال جاری سالن های فرهنگی خوبی از جمله سالن مطالعه و کتابخانه تاسیس شد که در آنجا سیستم های رایانه ای و نرم افزارهای خوبی برای استفاده طلاب قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در کتابخانه مدرسه علمیه جعفریه 4 هزار جلد کتاب وجود دارد که طلاب می توانند از این کتاب ها استفاده کنند.

این استاد حوزه، با اشاره به تدریس ادبیات عرب در این مدرسه ،تصریح کرد: طلاب مدرسه علمیه جعفریه بعد از اتمام پایه سه برای ادامه تحصیل به شهرهای دیگرعزیمت می نمایند.

وی گفت: با توجه به شیوع و مصرف ماهواره و همچنین وجود آسیب های اجتماعی در جامعه، تلاش کردیم با وجود اساتید این بخش، در مدرسه به طلاب مشاوره های لازم را ارائه دهیم .

مدیرمدرسه علمیه جعفریه با تاکید بر اینکه ساختمان مدرسه علمیه جعفریه در حد یک مدرسه علمیه نیست، ادامه داد: ساختمان این مدرسه متعلق به آموزش و پرورش است و بالغ بر 40 سال از عمر آن می گذرد البته ما زمینی از طرف امام جمعه دریافت کرده ایم که آماده ساخت برای تاسیس مدرسه جدید است.

حجت الاسلام زارع رشکوئیه، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که چندین سال پیاپی در حوزه های علمیه کشور مطرح می شود؛ بحث محدوده و متون درسی حوزه ها است که خوشبختانه تاکنون حوزه علمیه قم در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی در خصوص وضعیت آموزسی فعلی مدرسه بیان داشت: مدرسه علمیه جعفریه در حال کددار شدن و رسمی شدن است بر همین اساس اقدامات اجرایی خوبی در این خصوص انجام شده است.

خاطرنشان می شود:  شهرستان تفت واقع دراستان یزد از ییلاقی ترین مکان های این استان است که حداقل 50 هزار نفر تا 150 هزار نفر به صورت متغیر در این منطقه زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha