شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیت المقدس

حوزه/ تکفیری های به اصطلاح اسلامگرا تا کنون در ادبیات قدیم و جدید خود هیچ گاه درباره مساله فلسطین موضع گیری نکرده اند و با وجود اینکه تمام آثار تاریخی و اماکن دینی عراق و سوریه راتخریب کرده اند، هیچ کاری به اماکن و معابد یهودی نداشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، این روزها کشورها و ملت های منطقه در آتش جهل تاجران دین و تکفیر و تروریسم شعله ور است و قدس و فلسطین در گوشته ای تنها مانده است و مساله اصلی امت اسلام از صحنه سیاسی و فکری و رسانه های عربی کنار گذاشته شده است.

فاصله گرفتن جهان عرب از روز جهانی قدس

روز جهانی قدس نیز که توسط امام خمینی(ره) به این مناسبت اعلام شد، امسال در میان ویرانی کشورهای عربی برگزار شد و اسرائیل و یاران وی همچنان سرگرم ترویج طایفی گری و خونریزی در کشورهای عربی با عناوین متعدد هستند و در این میان هر کشور و گروهی نیز در پی تامین امنیت و منافع خود به دور از امنیت جهان عرب یکپارچه هستند.

و قدس در این میان همچون دختری یتیم است، این عبارتی است که صقر ابوفخر نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی به آن اشاره می کند و می گوید: مساله فلسطین از صحنه تلاش فکری و فرهنگی و سیاسی جهان عرب محو شده و همه مشغول آتشی هستند که در جهان عرب شعله ور شده که هدف از آن نیز از نظر وی حذف افکار ضد صهیونیستی و مدافع حق در جهات عرب است که این روز ها این افکار در حال انقراض است و جای خود را به جنگ های مذهبی داده است.

در امان بودن آثار یهودی از دست تکفیری ها

از سوی دیگر می­بینیم تکفیری هایی که تمام آثار تاریخی و اماکن مذهبی و دینی و کلیساها را در عراق و سوریه تخریب می کنند با این حال به آثار متعلق به یهودیان نزدیک هم نشده اند و معابد یهودیان در موصل و شمال سوریه دست نخورده باقی مانده است و به عنوان مثال در تدمر سوریه که مدت ها است تکفیری ها بر آن تسلط دارند، یکی از معابد یهودی از گزند تروریست ها در امان بوده با اینکه آنها در عراق و سوریه و یمن به هیچ مکان مقدس از هیچ دین و آیینی رحم نکرده اند.

رامز مصطفی مسئول جبهه ملی آزادسازی فلسطین در توضیح این تناقض در عملکرد تکفیری ها می گوید: برای دریافتن علت این تناقض باید بدانیم چه کسانی گردانندگان واقعی گروه های تکفیری در منطقه و بین الملل هستند و از آنها حمایت می کنند. از نظر وی داعش و النصره و تمام گروه های مشابه آنها آماده انجام هر ماموریتی به جز درباره موضوع فلسطین هستند؛ چرا که هدف اصلی آنها در منطقه، تامین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

تکفیری ها کاری به کار فلسطین ندارند

فخر نیر در تایید کلام مصطفی می گوید: تکفیری های به اصطلاح اسلامگرا تا کنون در ادبیات قدیم و جدید خود هیچ گاه درباره مساله فلسطین موضع گیری نکرده اند و در این زمینه به حزب التحریر الاسلامی اشاره می کند توسط تقی الدین النبهانی فلسطینی تاسیس شد و در کتابی که برای معرفی حزب خود و اهداف آن نوشت، فقط یک بار از کلمه فلسطین استفاده کرد.

فخر بر این باور است که جریان های تکفیری هیچ اعتباری برای مسائل ملی و نژادی قائل نیستند و مساله فلسطین را یکی از مشکلات مسلمانان جهان می دانند و از نظر آنها حکومت به نام خلافت اسلامی اهمیت دارد و هیچ اعتنایی به مساله فلسطین و مسجد الاقصی و قدس ندارند.

حذف مساله فلسطین، هدف تکفیری ها

مصطفی نیز بر این باور است که هدف استراتژیک از تمام اتفاقات منطقه حذف و نابودی مساله فلسطین با تمام عناوین آن از برنامه و اذهان است و فخر نیز تاکید می کند که حامیان این گروه های تروریستی ترکیه و عربستان هستند و از طرفی ارتباط محکمی نیز با اطلاعات اسرائیل دارند و امروز این ارتباطات بیش از گذشته روشن و برملا شده است و تکفیری ها هنوز هم نشست ها و جلساتی با برنارد هنری لویی صهیونیست دارند که در گذشته خواستار بمباران غزه شده بود.

فخر در ادامه می گوید: با وجود واقعیت تاریک جهان عرب، ملت فلسطین همچنان متحد هستند و در برابر اشغالگران مقاومت می کنند و درگیری عربی صهیونیستی هیچ گاه تمام نخواهد شد.

اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی اقدامی به جا بود

مصطفی نیز می گوید: ما به عنوان مقاومت فلسطین و جبهه ملی آزادسازی فلسطین به روح امام خمینی(قدس سره) درود می فرستیم، زیرا ایشان معانی واقعی تثبیت آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس را به خوبی درک کرد و ما نیز از امت عرب می خواهیم به راه درست باز گردد زیرا نجات امت اسلام با سرنگونی رژیم صهیونیستی حاصل می شود.

فخر نیز درباره روز جهاین قدس گفت: روز جهانی قدس روز بسیار مهمی برای یادآوری امت اسلام به مساله فلسطین و قدس است تا ملت فلسطین احساس کنند هنوز کسانی هستند که از آنها حمایت کنند مساله فلسطین هنوز زنده است.

در کنار ایران و ملت فلسطین و مقاومت هستیم

مسئول جبهه ملی آزادسازی فلسطین سخنان خود را با سه پیام پایان داد؛ پیام اول خطاب به ایران که همچنان در کنار مردم و رهبران فلسطینی قرار دارد: ما به ایران می گوییم: ما نیز در کنار تو هستیم. و پیام دوم خطاب به ملت فلسطین است که: ما باید مستقیما به سراغ خط مقاومت و وحدت فلسطین برویم زیرا استمرار دودستگی فلسطینی به سود رژیم صهیونیستی تمام می شود.

و سومین پیام مصطفی خطاب به مقاومت لبنان است که: ما در روزهای پیروزی مارس 2006 هستیم که مقاومت حق فلسطین و امت اسلام را گرفت و ملت فلسطین نیز همواره در کنار مقاومت خواهند بود و ما امیدواریم که در سال آینده روز جهانی قدس را در قدس جشن بگیریم.

ترجمه: سیداحمد احمدزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha