جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ این مرجع تقلید با بیان اینکه شیعیان و مسلمانان نسبت به زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) وظیفه مهمی دارند، گفتند: انسجام و حمایت از مستضعفان و مقابله با مستکبرین از عوامل زمینه ساز ظهور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پنجشنبه شب در «چشمه معرفت» ویژه برنامه ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان اینکه امام زمان(عج) واسطه فیض پروردگار نسبت به اهل زمین است، اظهار داشتند: نعمت های بسیاری در عالم وجود دارد اما پروردگار فیاض، به برکت وجود امام معصوم(ع)، دسترسی به نعمت ها را فراهم کرده است.

ایشان با بیان اینکه امام زمان(عج) بر اعمال انسان نظارت دارند، گفتند: هفته ای دو مرتبه اعمال مردم به حضور حضرت ولیعصر(عج) عرضه می شود و به همین دلیل همواره باید تلاش کنیم کارنامه اعمالی که از ما به محضر حضرت مهدی(عج) عرضه می شود، موجب سرافرازی ما و خشنودی ایشان باشد.

معظم له با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) عصاره و چکیده کمالات همه انبیا و اولیا است، ابراز داشتند: باید نسبت به شناخت حضرت مهدی(عج) اهتمام بسیاری داشته باشیم چرا که رسول اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند «هرکسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است».

این مرجع تقلید افزودند: شناخت امام زمان(عج) حیات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می دهد.

*امام زمان(عج)، امید آینده جهان است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به موضوع انتظار ظهور، بیان داشتند: امام زمان(عج) امید آینده این جهان است و عدالت را در عالم پس از فراگرفتن ظلم و جور، برقرار خواهد کرد.

ایشان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه «انتظار فرج از برترین فضیلت ها است»، اظهار داشتند: شیعیان و مسلمانان نسبت به زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) وظیفه مهمی دارند.

*عوامل زمینه ساز ظهور

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: انسجام و حمایت از مستضعفان و مقابله با مستکبرین از عوامل زمینه ساز ظهور است. 

معظم له، انقلاب اسلامی را یکی از مصادیق زمینه ساز ظهور عنوان کردند و گفتند: امام راحل(ره) تمام تلاش خود را در راستای بیداری و انسجام مستضعفان جهان و آشکار کردن جنایت های مستکبران به کار بردند تا مردم بدانند مستکبرین چه ظلم هایی کرده اند.

این مرجع تقلید افزودند: مقام معظم رهبری نیز تمام تلاش خود را در این رابطه به کار گرفته و این کشتی را به خوبی هدایت می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: امام زمان(عج) فرموده اند در زمان غیبت، در همه حوادث به کسی مراجعه شود که تفکر و فرهنگ اهل بیت(ع) را می شناسد و بر آن تخصص دارد.

*نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور است

ایشان افزودند: امروز نظام ولایی جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور است و باید قدردان و علاقه مند به نظام باشیم.

معظم له با اشاره به تاکید خداوند در سوره انبیا مبنی بر اینکه در کتاب «زبور» تصریح کرده بودیم زمین در اختیار بندگان صالح قرار خواهد گرفت، اظهار داشتند: بندگان صالح، وارثان خداوند بر روی زمین خواهند بود و به همین دلیل لازم است ظرفیت فکری و فرهنگی این امر را پیدا کنیم تا از یاران امام زمان(عج) باشیم.

این مرجع تقلید افزودند: منتظران حضرت ولیعصر(عج)، با قرائت دعای ندبه به یاد ایشان خواهند بود و شور و اشتیاق خود را نشان می دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه « هنگامی که علم و دین از قم به کل جهان صادر شود منتظر ظهور امام زمان(عج) باشید»، گفتند: امیدواریم با جایگاه و موقعیت فعلی شهرمقدس قم در عالم، شاهد ظهور امام زمان(عج) باشیم.    

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha