جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبدالواحد النبوی

حوزه/ وزارتخانه های اوقاف و فرهنگ مصر اعلام کردند این دو وزارتخانه بنا دارند برای مواجهه با اندیشه افراطی در مصر برنامه های متعدد فکری و فرهنگی را با همکاری هم انجام دهند و در این راستا از مساجد بزرگ مصر به عنوان مراکز علمی فرهنگی استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، عبدالواحد النبوی وزیر فرهنگ و محمد مختا رجمعه وزیر اوقاف مصر اعلام کردند، قرار است این دو وزارتخانه هفت پروژه را با همکاری هم برای مبارزه با افکار افراطی و روشن سازی افکار عمومی در مصر انجام دهند.

برگزاری دوره های تابستانه

این دو وزیر مصری در کنفرانسی مطبوعاتی که پس از نشست صبح امروز آنها برگزار شد اعلام کردند یکی از پروژه های مورد همکاری دو وزارتخانه برگزاری دوره های تابستانه است که توسط وزارت فرهنک و با مشارکت وزارتخانه های متعدد و شخصیت های مدنی انجام می شود.

انتشار محصولات فکری

وزیر فرهنگ افزود همچنین طبق توافق صورت گرفته مجموعه ای از تولیدات وزارت فرهنگ در اختیار مبلغان دینی قرار می گیرد و حدود یک میلیون نفر از مطبوعات وزارت اوقاف بهره مند می شوند و علاوه بر این کتابخانه های وزارت فرهنگ و اوقاف نیز از مطبوعات همدیگر بهره مند خواهند شد و دو وزارتخانه فعالیت های مشترکی را در برپایی برنامه های فرهنگی در نقاط مختلف مصر انجام خواهند داد.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی

وزیر اوقاف مصر نیز گفت: همچنین قرار است مسابقه بزرگ کتابخوانی با همکاری دو وزارتخانه انجام شود که یکی از محورهای این مسابقه "کانال سوئز میان گذشته، حال و آینده" خواهد بود در کنار موضوعات دیگری که به زودی مشخص خواهد شد و علاوه بر این قرار شده دو وزارتخانه محصولاتی فکری را به صورت مشترک چاپ و منتشر کنند و افزون بر این از این پس شخصیت های فکری و فرهنگی حضور چشمگیری در مساجد بزرگ خواهند داشت و در نشر فکر صحیح و روشن ساختن افکار عمومی تلاش خواهند کرد.

استفاده فرهنگی از مساجد

مختار جمعه افزود: وزارت اوقاف بنا دارد مساجد بزرگ مصر را به مدارس علمی - فرهنگی و فکری تبدیل کند همان طور که در گذشته مصر نیز مساجد چنین نقشی داشته اند و علوم دنیوی را در کنار علوم دینی به مردم ارائه کرده اند و در این زمینه همایش ها و نشست های فرهنگی نیز در مساجد بزرگ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha