پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نعمت الله خدامی اندیمشک

حوزه/ امام جمعه اندیمشک به بیان ضرورت های تبلیغ مجازی از سوی کارشناسان و مبلغان دینی با همکاری خبرنگاران، پرداخت و گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین جهت تبلیغ مفاهیم دینی، یک مقوله غیر قابل انکار است که باید با دقت نظر فراوان و در نظرگرفتن حساسیت های موجود به آن پرداخت.

حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاری شغلی مقدس و بسیار با ارزش است که می تواند در نشر و ترویج معارف و مبانی انقلاب و اسلام نام محمدی بسیار حایز اهمیت باشد.

این استاد حوزه علمیه، خبرنگاری را شغلی سخت و در عین حال حساس و استراتژیک خواند و افزود: امروزه با توجه به موقعیت حساس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، خبرنگاران متعهد و انقلابی نیز به همین دلیل وظیفه حساس تری را به عهده داشته و می بایست حقایق و رویدادهای مهمی که کمک به نشر مبانی دینی و افشاگری چهره واقعی دشمنان می شود را در سطح بین الملل نشر دهند.

وی با بیان این که خبرنگاران باید در تلاش برای اطلاع رسانی حقایق و بیان واقعیات سازنده به جامعه باشند، گفت: باید اطلاع رسانی دقیق‌ و عالمانه از جریانات به جامعه ارایه شود تا عدالت اجتماعی در خصوص اطلاع از وقایع و مسایل رعایت شود.

حجت الاسلام خدامی، با اشاره به گستره فعالیت های دینی در رسانه های مجازی و دیجیتال، بیان داشت: متأسفانه امروزه هجمه زیادی در شبکه های اجتماعی به صورت یکپارچه و برنامه ریزی شده علیه مکتب تشیع رخ داده و نتیجه آن نیز گمراهی و انحراف مردم بوده است، و این مسأله در حالی رخ داده که ما همچنان اندرخم یک کوچه برای مقابله با این سیل عظیم اطلاعاتی که دشمن وارد ذهن و فکر جوانانمان کرده، مانده ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک، در ادامه افزود: باید گفت که سطح فعالیت های دینی رسانه های کشور سطحی و غیر قابل استفاده برای اهالی فکر، اندیشه و فرهنگ است.

این استاد حوزه علمیه، به بیان ضرورت های تبلیغ مجازی از سوی کارشناسان و مبلغان دینی با همکاری خبرنگاران، پرداخت و گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین جهت تبلیغ مفاهیم دینی، یک مقوله غیر قابل انکار است که باید با دقت نظر فراوان و در نظرگرفتن حساسیت های موجود به آن پرداخت.

امام جمعه اندیمشک، در پایان با اشاره به تأثیرگذاری تجزیه اخبار با نگاه تبلیغی در مناسبت های مذهبی و ملی، اظهار داشت: از آنجایی که برگزاری مراسم های مذهبی ملی نقش بسزایی در تقویت بنیه های اعتقادی مردم دارد، خبرنگاران و گزارشگاران با استفاده از ابزار های هنری خود می توانند مردم را به حضور در این نوع برنامه ها ترغیب و دعوت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha