سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 356098
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
سید حسن نصر الله - محمد جواد ظریف

حوزه/ وزير امور خارجه کشورمان در ديدار با نخست وزير لبنان و حجت الاسلام والمسلمین سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان بر امنيت و ثبات این کشور تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، دکتر محمد جواد ظریف در اولین سفر رسمی خود به بیروت بعد از امضای توافق هسته ای بر اهمیت گفت وگو و همکاری تاکید و درخصوص همکاری بیشتر بین دولت های لبنان و ایران ابراز امیدواری کرد.

ظریف هدف از سفرش به لبنان را گفت وگو با مسؤولان لبنانی درخصوص صلح و امنیت در منطقه عنوان کرد.

وی از نقش بزرگی که شخص تمام سلام نخست وزیر لبنان برای تامین امنیت و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم ایفا می کند، ستایش کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین این نقش را که منجر به آرامش و ثبات و امنیت بیشتر در لبنان شده است، ارج نهاد.

وی همچنین بر اهمیت هکاری در لبنان بین ایران و کشورهای دیگر برای رسیدن به ثبات بیشتر در لبنان تاکید کرد.

ظریف در چارچوب روز اول سفر خود به محض ورود به شهر بیروت به ملاقات تمام سلام نخست وزیر لبنان رفت و سپس راهی ضاحیه در جنوب این شهر شد و ملاقاتی طولانی با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله داشت. در این ملاقات حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه و محمد فتحعلی سفیر ایران در بیروت و سایر اعضای هیئت ایرانی حضور داشتند.

المنار تأکید کرد که در دیدار ظریف و سید حسن نصرالله آخرین تحولات لبنان و منطقه و تلاشها جهت یافتن راه حلها در صحنه‌های مختلف از جمله لبنان، و نتایج و آثار توافق هسته ای بررسی شد.

محافل سیاسی کهنه کار در دو گروه سیاسی هشت مارس و 14 مارس لبنان اظهارات ظریف در بیروت را جدی، محترمانه و آرام توصیف کردند. محافل سیاسی نسخه ظریف برای لبنانی ها را "ثبات لبنان و باز هم ثبات لبنان" دانستند و این نسخه شبیه همان مقاله ای بود که ظریف 10 روز پیش در روزنامه السفیر با عنوان "اول همسایه و بعد خانه" منتشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha