چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس قم گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سلسله فیض الهی قرار دارد و در زیارت نامه این بانو می آموزیم که سلسله فیض الهی، از کجا آغاز و به کجا می رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز  در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب برگزار شد، اظهارداشت: این حرکت بزرگ، در کنار برنامه های اجرایی، کارهای محتوایی مهمی در پیش رو دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با ابراز خرسندی از ورود دستگاه های مختلف در عرصه اجرایی جشن های مردمی دهه کرامت اظهار داشت: ما باید از نظر محتوایی با ظرافت و دقت در این امر مهم ورود یابیم.

وی با اشاره به فرازهای زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آموزه ها و پیام های معرفتی آن گفت: بر اساس روایت، این زیارت نامه با بیان امام رضا علیه السلام در حق خواهرشان ذکر شده باشد که با سلام به ابوالبشر حضرت آدم علیه السلام آغاز می شود؛ سلام به پیامبران اولوالعزم(ع)نیز در ادامه این زیارت است که به تمامی ادیان و انبیای الهی احترام می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: خدا اسلامی را قبول ندارد که پیروان آن به دین موسی و عیسی(ع) و سایر انبیای الهی علیهم السلام و پیروان حقیقی آن بی احترامی کنند.

وی با بیان این که در زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، راه گرامیداشت دهه کرامت به ما آموخته شده است، گفت: بر اساس آداب زیارت، در ابتدا ما باید  در این مکان مقدس حضور یابیم و اگر این زیارت با معرفت باشد، در زمره بهشتیان قرار می گیریم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: بر اساس آداب زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در عین این که ما برای ادای احترام به این بانو در حرم شریفشان حضور یافته ایم، ولی این حضور نباید ما را به سایر انبیا و معصومین علیهم السلام غافل کند، از این رو سلام به این حضرت، پس از سلام و احترام به انبیا و معصومین علیهم السلام است.

وی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را در سلسله فیض الهی دانست و گفت: این زیارت نامه به ما می آموزد که سلسله فیض الهی، به کجا می رسد؛ با خواندن این زیارت نامه، زائر نسبت به پیامبران و معصومین علیهم السلام معرفت می یابد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه زائران  در زیارت، همه دعا ها را برای خود نمی خواهند، گفت: در زیارت نامه حضرت کریمه اهل بیت(س) از مهم ترین خواسته ها، فرج در امر امام زمان و اهل بیت علیهم السلام است. از ابتدای خلقت تا امروز مردم سُرور جدی و مستمری نداشتند، از این رو در این زیارت نامه از خدا می خواهیم که سرور و فرج اهل بیت علیهم  السلام را عطا فرماید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha