پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 356330
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
احمد الاسیر

حوزه/ به دام افتادن احمد الاسیر تروریست که با موج شادی مسلمانان کشورهای مختلف جهان همراه بود و بازتاب گسترده ای در رسانه های اسلامی داشت، موجب نگرانی شگفت انگیز هیئت علمای مسلمان لبنان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به دام افتادن احمد الاسیر تروریست که با موج شادی مسلمانان کشورهای مختلف جهان همراه بود و بازتاب گسترده ای در رسانه های اسلامی داشت، موجب نگرانی هیئت علمای مسلمان لبنان شده است.

نگرانی هیئت علمای مسلمان لبنان

لازم به ذکر است که جمعیت موسوم به هیئت علمای مسلمان لبنان پس از دستگیری احمد الاسیر تروریست با صدور بیانیه ای خواستار حفظ کرامت وی و برخورد عادلانه با او شدند و بازداشت وی را حمله به اهل سنت تلقی کردند.

هیئت علمای لبنان همچنین خواستار این شده که موازین حقوق بشر در مورد احمد الاسیر رعایت شود و از تیم پزشکی و حقوقی بهره مند باشد تا وضعیت او را قبل و بعد از بازجویی زیر نظر داشته باشند.

شیخ القطان: سخت ترین مجازات برای احمد الاسیر در نظر گرفته شود

شیخ احمد القطان رئیس جمعیت قولنا والعمل لبنان، بازداشت احمد الاسیر را به مردم لبنان، خانواده های شهدای صیدا و نیروهای امنیتی و سرتیپ عباس ابراهیم فرمانده نیروهای امنیتی لبنان تبریک گفت.

وی افزود: سرتیپ عباس ابراهیم از زمان ریاست خود بر دستگاه امنیتی شایستگی و توانایی خود را ثابت کرده و همین باعث شده دستگاه امنیتی لبنان از بهترین و موفق ترین دستگاه های امنیتی در حل کردن پیچیده ترین پرونده های امنیتی و دستگیری خطرناک ترین جنایتکاران تروریست باشد.

شیخ قطان همچنین از دستگاه های مسئول بازجویی از احمد الاسیر خواست به دور از دخالت های سیاسی به بازجویی از وی پرداخته و وی را با روشی عادلانه محاکمه کنند و سخت ترین مجازات ها را برای وی در نظر بگیرند تا عبرتی برای کسانی باشد که به دنبال ضربه زدن به کشور و ارتش و وحدت ملی و اسلامی لبنان هستند.

شیخ عیلانی: دستگیری احمد الاسیر حمله به اهل سنت نیست

از سوی دیگر شیخ حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران صیدا گفت: دستگیری احمد الاسیر پایان راه نیست بلکه آغاز راه است و باید مشخص شود چه کسانی در فرار وی از عبرا و پنهان کردن وی دست داشته اند و در این مدت با او همدست بوده اند و چه کسی برای او گذرنامه صادر کرده است؟

شیخ عیلانی با اظهار تعجب از برخی اظهارنظرها درباره دستگیری شیخ الاسیر گفت: ما نه تنها در مورد شیخ الاسیر بلکه در مورد تمام مسایل طرفدار کرامت انسان و حکم به عدالت هستیم.

وی در پایان از تلاش های صورت گرفته برای دستگیری الاسیر تقدیر کرد و افزود: دستگیری الاسیر حمله به اهل سنت محسوب نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha